۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه های معاونت فنی اداره منابع طبیعی جنوب کرمان

عملیات اجرایی پروژه‌های حوزه معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال جاری در حال انجام است ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان، قادری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه های حوزه این معاونت در سطح سه هزار و ۲۰۰ هکتار و با اعتبار مصوب ۷۶هزار میلیون ریال، در سطح عرصه های منابع طبیعی جنوب کرمان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بر اساس برنامه مدون در حال انجام است.

قادری با بیان این مطلب که اجرای این پروژه ها در راستای عنایات ویژه مقام معظم رهبری در جهت حفاظت، احیاء، اصلاح، توسعه اصولی عرصه های منابع طبیعی انجام می شود، ادامه داد: این پروژه ها شامل جنگل‌کاری با نهال، جنگل‌کاری با بذر، آبیاری و مراقبت نهال‌کاری های سنواتی، هلالی آبگیر توام با بذرکاری، بذرکاری، احداث آب انبار، تولید نهال و تجهیز نهالستان است.

معاون فنی اداره منابع طبیعی جنوب کرمان، هدف از اجرای این پروژه ها توسعه جنگل و افزایش سرانه فضای سبز، تلطیف آب و هوا و مقابله با  ریزگردها، ذخیره نزولات آسمانی و تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی، افزایش پوشش گیاهی و کنترل فرسایش آبی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36464
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.