اجرای پروژه جنگل‌کاری با مساحت بیش از ۳۰۰ هکتار در جنوب

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به پروژه جنگل‌کاری در شهرستان جیرفت، گفت: این پروژه در مساحتی برابر ۳۷۸ هکتار در منطقه تل سیاه شهرستان جیرفت و از محل اعتبارات ملی و استانی است.

صبح امروز دکتر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در سفر خود به شهرستان جیرفت به اتفاق دکتر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از پروژه جنگل‌کاری تل سیاه شهرستان جیرفت بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید دکتر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان هدف از اجرای پروژه جنگل‌کاری تل سیاه را کنترل فرسایش بادی و ریزگردها، افزایش سرانه پوشش گیاهی مناطق بیابانی، تولید اکسیژن، تلطیف هوا، کمک به تنوع زیستی و بازگشت گیاهان بومی منطقه به اکوسیستم عنوان کرد و افزود: این مسئله اقدامی مؤثر در راستای کنترل ریزگردها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه نهال‌های کشت شده از نوع کنار و کهور و سازگار با شرایط اکوسیستم منطقه هستند، گفت: این پروژه در مساحتی برابر ۳۷۸ هکتار در منطقه تل سیاه شهرستان جیرفت و از محل اعتبارات ملی و استانی است.

او در پایان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و طرح های اجراء شده به بیان دغدغه‌های مربوط از حیث اعتبارات تخصیصی در این شهرستان پرداخت و از همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تقدیر کرد.

دکتر احمدی با تاکید به اینکه در صورت تامین اعتبار می توان پروژه جنگلکاری تل سیاه را در سطح بیشتری اجرایی نمود از سازمان مذکور جهت همکاری لازم به منظور توسعه بیشتر این پروژه و رفع مشکلات اعتباری درخواست مساعدت نمود.

دکتر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده و اجرای موفق این پروژه، برای رفع مشکلات مالی و اعتباری قول مساعد داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63050
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.