کمبود سرویس بهداشتی در مدارس| ریگان و رودبار جنوب در صدر

به گفته معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان نیاز به احداث ۵۱۸ چشمه سرویس بهداشتی در استان وجود دارد که ریگان و رودبار جنوب بیشترین نیاز به ساخت را دارند.

روز گذشته بود که رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در جلسه مجمع نمایندگان استان با فعالان اقتصادی بخش خصوصی گفت: «خبری داریم که بیش از 250 مدرسه در استان کرمان سرویس بهداشتی ندارند و امیدواریم این خبر صحت نداشته باشد.»

۲۵۰ مدرسه بدون سرویس بهداشتی در کرمان| حسن‌پور: امیدواریم صحت نداشته باشد

مهران باهری روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استان کرمان در واکنش به این خبر به «کرمان نو» می‌گوید: ۲۵۰ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی خبر درستی نیست چون برخی از مدارس دارای سرویس بهداشتی هستند اما نیاز به تعمیر دارند.

بر اساس آیین نامه بهداشت محیط مدارس در هر مدرسه به ازای هر ۴۰ دانش آموز حداقل یک توالت درنظر گرفته می‌شود. آن طور که محمدرضا فرحبخش معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان می‌گوید: نیاز به احداث  ۵۱۸ چشمه سرویس بهداشتی در استان وجود دارد که شامل ۱۵۰ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی می‌شود.

او ادامه می دهد: از این تعداد ۱۹۸ چشمه در حال ساخت است که تا پایان سال به اتمام می رسد و ۳۲۰ چشمه همچنان باقی می‌ماند. به گفته فرح بخش ریگان و رودبارجنوب بیشترین نیاز به ساخت سرویس بهداشتی در استان را دارند.

علاوه بر این، تعداد بسیار زیادی از سرویس‌های بهداشتی‌ مدارس نیاز به تعمیرات دارند که به گفته روابط عمومی آموزش و پرورش تعداد آن به ۱۵۱۱ چشمه می رسد. از این تعداد هم ۶۶۰  چشمه توسط سپاه در مناطق جنوبی در حال ساخت است و ۸۵۱ چشمه باقی‌ می‌ماند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63053
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.