مدیرکل میراث فرهنگی استان اعلام کرد


تعریف ۱۷ پروژه گردشگری برای سفر رییس جمهور به استان کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: باتوجه به اینکه در سفر رییس جمهور سابق هیچ مصوبه گردشگری نداشتیم، لذا برای سفر رییس دولت سیزدهم، ۱۷ پروژه گردشگری در استان کرمان تعریف کردیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “فریدون فعالی” پیش از ظهر امروز ۲۰ آبان ماه در پنجمین جلسه گروه کاری گردشگری استان کرمان گفت: بالغ بر ۶ میلیارد تومان برای احیا و مرمت بناهای تاریخی در داخل شهر سیرجان هزینه شده که این اعتبارات از محل منابع ملی، استانی و معین های اقتصای تامین شده است.

وی با اشاره به حضور معتادین در بناهای تاریخی و انگشت اتهامی که به سمت میراث فرهنگی نشانه می رود، اظهار کرد: وقتی بنای تاریخی در مالکیت ما نباشد، نمی توانیم روی آنها اقدامی انجام دهیم. میراث فرهنگی، آمادگی دارد با تهیه و ارائه طرح مرمتی بناهای تاریخی در مرمت و بازسازی این آثار مشارکت کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: باید ارزش های تاریخی استان را با درایت حفظ و احیا کنیم.

وی با یادآوری اینکه در سفرهای رییس جمهور سابق به استان کرمان و نبودن هیچ مصوبه گردشگری در آن سفرها، اظهار کرد: برای سفر رییس جمهور دولت سیزدهم به کرمان ۱۷ پروژه گردشگری با حفظ توازن در شمال و جنوب استان تعریف کردیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79721
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.