توسعه درخت‌کاری در محدوده‌های صنعتی و معدنی جنوب استان

 احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری به همراه مروجی رئیس سازمان صمت جنوب کرمان از محدوده معدنی شرکت پارس معدن تیراژه و تاسیسات مربوط به کنسانتره آهن واقع در بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت بازدید کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در حاشیه این بازدید گفت: منابع طبیعی میراثی گرانبهاست و اهداف اصلی توسعه پایدار در منطقه را محقق می‌سازد.

وی افزود: واقعیت این است که بدانیم و باور داشته باشیم که بدون حفاظت از منابع آب، خاک، پوشش گیاهی و بهره برداری بهینه از آنها ادامه حیات بشر ممکن نیست.

وی تصریح کرد: ما باید حافظ آن باشیم و فرهنگ کاشت نهال و تقویت پوشش گیاهی باید بین آحاد جامعه نهادینه شود و در صیانت و حفاظت از این ثروت‌های ارزشمند تلاش کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بیان داشت: به هنگام واگذاری اراضی منظور تاسیسات صنعتی و معدنی و همچنین بر اساس تعهدات مربوطه، ۲۵ درصد از کل فضای واگذاری باید به کشت نهال‌های سازگار با منطقه اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: از امروز مصادف باششمین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، عملیات اجرایی آن با عنایت به‌ هماهنگی ها و تعاملات بعمل آمده، شتاب بیشتری خواهد گرفت.

احمدی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با مشارکت و حضور حداکثری معدن داران، در جهت حفظ و حراست از طبیعت و توسعه فضای سبز در جنوب کرمان، گام‌های بلندی تری برداشته شود.۰

مروجی رئیس سازمان صمت جنوب کرمان نیز ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: اقدامات منابع طبیعی در جنوب کرمان برکسی پوشیده نیست ماشاهد هستیم که در زمینه حفظ و توسعه جنگل‌کاری و افزایش فضای سبز اقدامات چشم گیری انجام شده است.

در پایان نیز در راستای ترویج فرهنگ درختکاری و گرامی‌داشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری چندین اصله نهال در محوطه این شرکت صنایع معدنی غرس شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66440
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.