آغاز نام نویسی انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان بم

رئیس ستاد انتخابات شهرستان بم از آغاز نام نویسی داوطلبان کسب 12کرسی نمایندگی شوراهای اسلامی ۲ شهر بم و بروات از امروز(چهارشنبه)۲۰ اسفند خبر داد.

هادی شهسوارپور شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرمان نو افزود: ثبت نام داوطلبان شورای شهر از ۲۰ اسفندماه جاری ساعت هشت صبح آغاز شده است و تا ساعت ۱۶ روز ۲۶ اسفندماه به مدت هفت روز در محل فرمانداری صورت می گیرد.

او گفت: چهار روش برای ثبت نام داوطلبان حضور در انتخابات ششمین دوره‌ی شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود دارد.

فرماندار شهرستان بم با اشاره به اینکه ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی که در پورتال وزارت کشور بارگذاری شده و سپس دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام، یکی از روش‌های ثبت نام در انتخابات پیش رو خواهد بود،افزود: راه‌های دیگر به شکل ثبت نام از طریق نسخه وب و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام، ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام و در نهایت ثبت نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان از ساعت ۸ تا ۱۸ انجام خواهد شد.

شهسوارپور با تاکید بر وضعیت فعلی و شیوع کرونا در کشور و شهرستان بم، ادامه داد: تاکید و توصیه ما بر استفاده داوطلبین از سه روش اول که به شکل غیرحضوری است و داوطلبان نیز مراجعه حضوری به فرمانداری نداشته باشند و داوطلبین گرامی سعی نمایند اصل و تصویر مدارک مورد نیاز را آماده نموده تا زمان کمتری از آنان گرفته شده و تجمع کمتری صورت گیرد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان بم با بیان اینکه براساس قانون انتخابات،داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر باید حداقل دارای مدرک کاردانی و در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر دارای مدرک کارشناسی باشند، گفت:بنابراین داوطلبین در شهر بم و بروات باید دارای مدرک کارشناسی باشند.

او ادامه داد: در زمان ثبت نام به داوطلبان توصیه می‌شود که ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند و باتوجه به غیرحضوری بودن مراحل ثبت نام، در اسرع وقت اقدام به ثبت نام نمایند.

فرماندار بم اظهارداشت: کسانی که کاندید انتخابات شوراهای شهر و روستا هستند، باید استعفای خود از مسئولیت کنونی را تا روز ثبت نام تسلیم کرده باشند و برای ثبت نام،مدرک پذیرش استعفاء باید باشد.

در پایان طبق اعلام کمیته اطلاع رسانی انتخابات شهرستان بم در اولین روز ثبت نام ششمین دوره شورای اسلامی شهر 2نفر موفق به ثبت نام شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66445
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.