خربزه جایگزین کشت تنباکو در قلعه‌گنج شد

دهیار روستای سورگاه رمشک در شهرستان قلعه گنج گفت: محصول خربزه برای اولین بار در روستای سورگاه به بار نشست و کشاورزان کاشت تنباکو را رها کردند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، جابرچاهانی دهیار روستای سورگاه شهرستان قلعه گنج گفت: برای اولین بار کشاورزان روستای سورگاه رمشک در یک تصمیم جمعی الگوی کشت را تغییر دادند وبجای تنباکو، خربزه وگوجه فرنگی در این روستا کشت کردند.

او افزود: کشاورزان سورگاهی از پارسال با کشت سه هکتار گوجه فرنگی برای اولین بار کشت خود را تغییر دادند که این میزان  امسال به بیش از ۳۰هکتار افزایش یافته که این طرح جایگزین مناسبی برای تنباکو بوده است.

دهیار روستای سورگاه گفت: به طور متوسط از هر هکتار گوجه فرنگی ۵تن محصول یک روز در میان برداشت می‌شود.

چاهانی بیان کرد: در طرح جایگزین کشت محصول بجای تنباکو در مرحله اول گوجه کشت شده است و در گام بعدی محصولات دیگر مثل خربزه ،پیاز و بادمجان کشت شده است.

دهیار روستای سورگاه گفت: امسال علاوه بر گوجه فرنگی برای اولین بار خربزه در این روستا کشت شده که به خوبی به بار نشست  و هم اکنون در حال برداشت این محصول هستیم.

چاهانی گفت: در گام نخست بیش از۵هکتار خربزه در این روستا کشت شده که پیش بینی می‌شود از هرهکتار ۲تن محصول برداشت شود.

اوافزود: این طرح که از پارسال با کاشت گوجه آغاز شده باعث استقبال روستاییان منطقه شده است که الگوی مناسبی برای سایر روستا‌های دهستان رمشک شده است به طوری که بیشتر روستا‌ها درحال اجرای این طرح هستند.

دهیار رمشک گفت:اما برای تداوم این طرح و کشت محصولات دیگر نیازمند حمایت و توجه بیش از پیش مسئولان هستیم تا بقیه کشاورزان منطقه رمشک را هم دعوت و تشویق به کشت محصولات جایگزین به جای محصول پر آب ومضر تنباکو کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79837
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.