۳۰ برنامه‌ هفته کتاب جنوب کرمان تدوین شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برنامه‌ریزی ۳۰ برنامه‌ طی هفته کتاب در این منطقه خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حسین اسحاقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ویژه‌ برنامه‌های مختلف کتابخوانی همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در جنوب کرمان برگزار می شود.

وی به برنامه های هفته کتاب اشاره کرد و رونمایی از پوستر هفته کتاب، تجدید میثاق با شهدا حضور در گلزار شهدا، تجلیل از تسهیلگران و رابطان برتر جام باشگاه کتابخوانی، کتابداران نمونه، زنگ کتابخوانی در هنرستان هنرهای زیبا، نشست دانش آموزان، دانشجویان در مورد اهمیت کتاب و کتابخوانی، نشست آسیب شناسی نشر کتاب و نشست اهمیت کتاب و کتابخوانی در زندان را از جمله برنامه های هفته کتابخوانی برشمرد.

وی اهدای کتاب به کتابخانه زندان، نشست کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برنامه کانون مساجد (برپایی نمایشگاه کتاب، اهدا کتاب، تجلیل از فعالان در مصلی نماز جمعه)، همایش فعالان صنعت چاپ و نشر و تجلیل از ناشران کتابفروشان و چاپخانه‌داران برتر، رونمایی از تقریظ کتاب نوشته مادر شهید، همزمان با سراسر کشور افتتاح نمایشگاه نماز کلید بهشت، تجهیز کتابخانه مدارس روستایی، تجهیز کتابخانه ادارات سطح شهر اهدا کتاب به مدارس سطح شهر را از دیگر برنامه های هفته کتاب جنوب کرمان اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، شعار بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را “جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم” اعلام کرد و زمان برگزاری این هفته را ۲۴ آبان ماه تا یکم آذرماه برشمرد.

وی از حضور استاد بیوک ملکی نویسنده و شاعر بزرگ کشور در جنوب کرمان خبر داد و گفت: این حضور در راستای برنامه های هفته کتاب است.

اسحاقی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برنامه های متنوعی را برای این هفته تدارک دیده است.

وی با بیان اینکه کتاب برای بالابردن رشد یک جامعه و تعالی انسان ها، بهترین ابزارها است، گفت: فرهنگ کتابخوانی باید از کودکی در انسان نهادینه شود و باید کودکان خود را از سنین کودکی به کتابخوانی عادت دهیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79833
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.