پارسال بیش از ۴۳هزار تن کود اوره در جنوب کرمان توزیع شد

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان از توزیع ۴۳ هزار و ۷۴۰ تن کود اوره طی سال گذشته در این منطقه خبر داد.

به گزارش کرمان نو، فرامرز رستگاری روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها، سهمیه ابلاغی کود اوره جنوب کرمان را طی سال زراعی جاری ۳۶ هزار و ۱۴۴ تن اعلام کرد.

وی با بیان اینکه کشاورزان نگران کمبود کود نباشند، گفت: امسال علاوه بر ذخیره سازی استراتژیک، برابر برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برنامه تدارک، تأمین و توزیع کود اوره از مبادی برای کشت های بهاره و تابستان با جدیت پیگیری می شود.

رستگاری توزیع کود را در سال ۹۸ بر اساس ثبت سامانه اعلام کرد و گفت: برابر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی برنامه توزیع الکترونیکی کود در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با فراهم شدن زیرساخت ها به زودی این مهم محقق می شود و توصیه می شود لذا کشاورزان با آغاز عملیات کشت ها با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به ثبت سامانه اقدام کنند.

رستگاری ادامه داد: با ثبت در سامانه با راه اندازی توزیع الکترونیکی دیگر کشاورزان با مشکل مواجه نمی شوند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: هر ساله به منظور حمایت از کشاورزان سهمیه کود های یارانه دار دولتی با نظر کمیته برنامه ریزی کود کشور برای محصولات استراتژیک برنامه ریزی می شود.

رستگاری  افزود: در سال زراعی جاری محصولات اساسی پیاز و سیب زمینی به ترتیب با سطح ۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار معادل سه برابر برنامه ابلاغی و ۱۲ هزار و ۴۰۰ هکتار معادل یک ونیم برابر برنامه ابلاغی کشت انجام شده است.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را برای تامین کود مورد نیاز کشاورزان جنوب کرمان انجام می هیم.

رستگاری تصریح کرد: برابر سیاست گذاری کمیته کود کشور و ظرفیت ناوگان پشتیبانی ۸۰ درصد سهمیه توسط شرکت خدمات حمایتی و ۲۰ درصد توسط سازمان تعاون روستائی توزیع می شود.

سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

سالانه پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این منطقه تولید می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69802
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.