کارگران گلخانه‌ها بیمه شوند

محمدجواد فدایی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه جیرفت به مشکلات گلخانه های این مناطق اشاره بر لزوم انجام فعالیت های فرهنگی تاکید کرد.
وی اظهار داشت: امام جمعه کرمان قرارگاه فرهنگی تشکیل داده و مقرر شد منابع مالی این مجموعه تامین شود.
فدایی اضافه کرد: در این زمینه باید طرح های موثری برنامه ریزی شود.
به گزارش ایرنا، امام جمعه جیرفت نیز بر لزوم تحقق بیمه کارگران تاکید کرد و گفت: سهم زیادی از اشتغالزایی این منطقه در بخش کشاورزی و گلخانه ای است و تعداد زیادی از افراد در گلخانه ها مشغول به کار هستند اما در واقع از آنها بیگاری کشیده می شود زیرا تحت پوشش بیمه نیستند.
حجت الاسلام رضا سعادت فر افزود: کودکان نیز در گلخانه های جنوب کرمان با کمترین امکانات مشغول به کار هستند.
نماینده ولی فقیه در جیرفت همچنین اظهار داشت: طی چهل سال گذشته خدمات زیادی انجام شده ولی همواره فقر و محرومیت در این دیار وجود دارد و این مساله باید ریشه یابی شود.
حجت الاسلام سعادت فر تصریح کرد: امروز آمار افراد تحت پوشش کمیته امداد و زندان ها بالا است و باید بررسی شود که چرا سرمایه گذاری در این منطقه کمتر جواب می دهد.
وی بیان کرد: باید بررسی شود در 20 سال گذشته چه میزان تسهیلات در این منطقه ارائه شده و از قِبَل آن، چه میزان اشتغالزایی انجام شده است.
امام جمعه جیرفت عنوان کرد: باید ببینیم این تسهیلات و سرمایه گذاری ها در مسیر اشتغال بوده یا در جاهای دیگری هزینه شده است.
حجت الاسلام سعادت فر ادامه داد: اگر مشکل دلالی، در حوزه اشتغال حل نشود سرمایه گذاری ها هم منتج به اشتغال و رفاه نمی شود.
وی افزود: عده ای تسهیلات اشتغالزایی را دریافت کرده اند ولی در زمینه اشتغال کاری انجام نداده اند و دلالی در حوزه اشتغال و کشاورزی موجب شده که امروز خروجی لازم را نداشته باشیم.
حجت الاسلام سعادت فر اظهار داشت: در جیرفت ظرفیت بزرگی از افراد نخبه، ورزشی، هنری و مخترع وجود دارد و در واقع، جیرفت یک کلکسیون طبیعی و نیروی انسانی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
وی همچنین اضافه کرد: در زمینه مسائل فرهنگی و استحکام خانواده نیاز به سرمایه گذاری جدی داریم زیرا در عرصه خانواده تهدید جدی وجود دارد.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23011
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.