۵۴۸ مقاله به پنجاه و دومین کنفرانس ریاضی ایران ارسال شد

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان از ارسال ۵۴۸ مقاله به پنجاه و دومین کنفرانس ریاضی ایران خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۴۵ مقاله توسط داوران از دانشگاه‌های سراسر کشور و کمیته علمی کنفرانس پذیرش شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمدعلی طاهر روز دوشنبه در مراسم گشایش پنجاه و دومین کنفرانس ریاضی ایران به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: ۲۵۰ مقاله به صورت شفاهی و ۹۵ مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.

وی گفت: همچنین برای نمایه سازی مقالات در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) و (IEEE) اقدام شده است که نمایه سازی IEEE در کنفرانس های ریاضی برای اولین بار صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه دانشکده ریاضی و کامپیوتر همه توان خود را در برگزاری مطلوب و درخور نام دانشگاه شهید باهنر کرمان به کار گرفته است خاطرنشان کرد: همه اعضای کمیته علمی کنفرانس شامل ۴۸ عضو، هیأت علمی دانشگاه‌های مختلف و اساتید مطرح ریاضی کشور هستند.

طاهر با اشاره به اینکه این کنفرانس با حضور ۱۶ سخنران مطرح خارجی و داخلی مطرح در حوزه ریاضی طی چهار روز از ۸ تا ۱۱ شهریورماه برگزار می ‎شود تصریح کرد: در این کنفرانس ۲ میزگرد با عنوان های « تاثیر همه گیری کووید۱۹ در آینده رشته ریاضی در دانشگاه» و «چالش های پیش رو در توسعه رشته های علوم ریاضی در ایران» ارائه می شود و همچنین برای کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران یک برنامه گردهمایی در نظر گرفته شده است.

دانشگاه شهید باهنر کرمان دارای حدود ۱۴ هزار دانشجو است که از این تعداد پنج هزار دانشجو دکترای تخصصی و ارشد در ۴۰۰ رشته و گرایش مشغول تحصیل هستند.

طی سال‌های اخیر این دانشگاه در جمع دانشگاه‌های برتر جهان از جمله تایمز، لایدن، شانگ های و اخیراً در رتبه بندی وبومتریکس بین دانشگاه‌های جامع ایران رتبه ۶ (شش) و رتبه ۱۱ (یازدهم) بین دانشگاه‌های وزارت متبوع در سال ۲۰۲۱ را به دست آورده است. در رتبه بندی و ارزیابی دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۳۹۹ این دانشگاه جزو ۱۰ دانشگاه جامع کشور بوده است.

دانشکده ریاضی و کامپیوتر دانشگاه باهنر اولین دانش آموخته دکترای ریاضی کشور را داشته و از طرف انجمن ریاضی ایران در سال ۱۳۶۱ سیزدهمین، سال ۱۳۷۴ بیست و ششمین و سال ۱۳۸۷ سی و نهمین کنفرانس ریاضی ایران را برگزار کرده است؛ همچنین در شهریور امسال برای چهارمین بار این رخداد مهم کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

آیین افتتاحیه پنجاه و دومین کنفرانس ریاضی ایران در محل دانشکده ریاضی و کامپیوتر دانشگاه شهید باهنر کرمان به صورت حضوری و مجازی درحال برگزاری است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75669
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.