رییس جهاد دانشگاهی استان اعلام کرد


ایجاد تحول در اشتغالزایی با اجرای طرح های صنایع معدنی جهاد دانشگاهی کرمان

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان با تشریح برنامه های پژوهشی و آموزشی به ویژه در حوزه معادن و صنایع معدنی، افزود: طرح های معدنی در مقیاس های مختلف، اعم از آزمایشگاهی و پایلوت در جهاددانشگاهی استان کرمان در دست انجام است و قطعا با اجرای این طرح ها در حوزه صنایع معدنی و اشتغالزایی مستقیم تحول محسوسی ایجاد می شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر”مهدی بازمانده” در بازدید مدیر مرکز پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از آزمایشگاه تخصصی فرآوری مواد معدنی جهاددانشگاهی کرمان اظهار کرد: تجهیز این آزمایشگاه در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان در راستای توسعه فناوری های نوین و انجام طرح های تحقیقاتی در جهت افزایش بهره وری در صنایع معدنی استان در سال جاری انجام شده است.

وی توسعه دانش فنی فرآوری مواد معدنی را از اهداف تجهیز این آزمایشگاه برشمرد و افزود: در حال حاضر سنگ شکن فکی(خردایش اولیه)، اسپیرال، تجهیزات آبگیری، خشک کنی، توزین و خصوصیت سنجی پالپ برای این آزمایشگاه خریداری شده و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک ضمن توسعه آزمایشگاه، اقدامات موثری را در زمینه افزایش بهره وری صنایع معدنی استان به ویژه منابع کم عیار معدنی با استفاده از دانش تخصصی و بومی فرآوری انجام دهیم.

بازمانده همچنین با تشریح برنامه های پژوهشی و آموزشی به ویژه در حوزه معادن و صنایع معدنی، به انجام طرح های معدنی در جهاددانشگاهی استان کرمان اشاره کرد و افزود: طرح های معدنی در مقیاس های مختلف، اعم از آزمایشگاهی و پایلوت در جهاددانشگاهی استان کرمان در دست انجام است و قطعا با اجرای این طرح ها در حوزه صنایع معدنی و اشتغالزایی مستقیم تحول محسوسی ایجاد می شود.

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان به احداث کارخانه نیمه صنعتی فراوری آهن از منابع کم عیار آهن اشاره و تصریح کرد: در این زمینه آزمایش های اولیه انجام و مدار فرآوری این کارخانه نیز ارائه شده که اجرای این طرح به عنوان اولین کارخانه دانش بنیان فرآوری آهن در استان خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان کرمان، وی یکی از طرح های در دست انجام جهاددانشگاهی استان را بررسی و ارائه راهکارهای عملیاتی به منظور احیای معادن غیرفعال استان کرمان  ذکر و تصریح کرد: در استان کرمان معادن زیادی وجود دارد که تعدادی از آنها به دلایل مختلف غیرفعال هستند که ضمن شناسایی این معادن اقدامات لازم جهت احیای آنها در راستای افزایش تولید در حال انجام است.

بازمانده همچنین بازیابی فلزات با ارزش نظیر، طلا، نقره و مس از ضایعات الکترونیکی رایانه های شخصی و فلزات با ارزش موجود در باتری های مستعمل موبایل اعم از نیکل، کبالت، مس و آلومینیوم را از جمله اقدامات جهاددانشگاهی استان کرمان برشمرد.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان همچنین به دستیابی دانش فنی استحصال زغالسنگ سخت شناور در مقیاس صنعتی اشاره و تصریح کرد: این اقدام نیز در راستای  افزایش تولید معادن غیرفعال که دارای این مشکل هستند و کاهش بارز خاکستر باطله فلوتاسیون در کارخانه های فرآوری زغال سنگ در دست انجام است.

بنابراین گزارش، دکتر”بهنام سعیدی” مدیر آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز در این بازدید با بیان اینکه حلقه مفقوده ای بین صنعت و دانشگاه در استان کرمان وجود دارد، گفت: با اقدامات موثر جهاددانشگاهی شاهد از بین رفتن این حلقه گمشده خواهیم بود.

وی همچنین حرکت جهاددانشگاهی در زمینه صنعت و معدن را بسیار ارزنده و مهم ذکر کرد و افزود: با توجه به تخصص و مهارتی که در این راستا در مدیریت و کادر پژوهشی جهاددانشگاهی استان کرمان است قطعا این نهاد علمی و اجرایی می تواند در صنایع و معادن استان کرمان بسیار مفید وارد شود و پیگیری ها و اقدامات انجام شده نیز گواه این مطلب است.

وی ادامه داد: مسیری که جهاددانشگاهی استان کرمان انتخاب کرده، آینده بسیار روشنی را برای استان رقم خواهد زد که در این زمینه باید از ریاست این مجموعه پویا و همکارانشان تشکر کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79611
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.