بازدید از مکان‌های برگزاری کنکور قبل از آزمون |‌ خانواده‌ها در محل آزمون تجمع نداشته باشند

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: در مکان هایی که کنکور در سطح استان برگزار می شود، قبل از برگزاری آزمون، ساختمان ها در بحث فاصله گذاری، امکانات تهویه و سیستم خنک کننده توسط دانشگاه علوم پزشکی بازدید می شود.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره آمادگی استان کرمان برای برگزاری کنکور ۹۹ اظهار کرد: برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و دکترا در کرونا یک تجربه بود و مشکلی که اعلام شد، فاصله یک متر بین صندلی ها بود و برخی گمان کردند که به آن توجه نشده بود که در حال حاضر فاصله میان صندلی ها برای برگزاری آزمون سراسری به ۱.۸ تا ۲ متر افزایش پیدا کرده است.

گلزاری تصریح کرد: در مکان هایی که کنکور در سطح استان برگزار می شود، قبل از برگزاری آزمون، ساختمان ها در بحث فاصله گذاری، امکانات تهویه و سیستم خنک کننده توسط دانشگاه علوم پزشکی بازدید می شود.

وی بیان کرد: باید همه داوطلبان در سایت سلامت خوداظهاری در بحث سلامت را انجام دهند زیرا براساس خوداظهاری ها برای کسانی که علائم دارند، محل برگزاری کنکور در جای دیگری که شرایط ایزوله بهتر و در مکان خاص و با فاصله گذاری خاص خواهد بود.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: حتی کسانی که سرماخوردگی ساده داشته باشند باید خوداظهاری را انجام بدهند تا مشکلی برای دیگر داوطلبان پیش نیاید.

وی افزود: از کسانی که حتی سرماخوردگی ساده دارند، درخواست داریم کتمان نکنند، زیرا با کمال آرامش می توانند کنکور بدهند و فقط محل آزمون از دیگران متفاوت و در واقع در کنار همان محل اصلی است.

گلزاری تصریح کرد: محل برگزاری آزمون در برخی شهرستان ها در سالن های وزشی و یا مصلی خواهد بود و مکان هایی که کوچک ترین نقصی داشته باشد، تغییر کرده است.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه ما نمره خوبی به کارشناسی ارشد دادیم به جز یک حوزه که در زمینه تهویه و سیستم سرمایشی مورد داشت، مابقی خوب بود گفت: همه عوامل اجرائی کنکور نیز باید خوداظهاری داشته تا آلودگی را به داوطلبان منتقل نکنند.

وی افزود: همه محل های برگزاری آزمون روز قبل از برگزاری کنکور گندزدائی می شود و سعی و تلاش خود را انجام می دهیم تا در محیطی سالم و امن کنکور برگزار شود.

گلزاری تاکید کرد: خانواده ها قبل و بعد از کنکور در محل آزمون تجمع نداشته باشند و تمهیداتی اندیشیده شده که تا ۵۰۰ متری محل برگزاری آزمون خودرویی پارک نشود.

حمید شمس الدینی مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان نیز جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان کرمان بیش از 55 هزار نفر داوطلب در کنکور شرکت خواهند کرد افزود: کنکور سراسری در استان کرمان در  20 شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی تدوین و ابلاغ شده برگزار خواهد شد که در این راستا کمیسیون حفاظت از آزمون روز گذشته با حضور همه سازمان های مربوطه برگزار شد.

شمس الدینی تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی برای داوطلبان و عوامل اجرائی کنکور الزامی است و نظارت خواهیم کرد که مشکلی پیش نیاید.

وی خطاب به خانواده ها بیان کرد: نگران نباشید، مسئولان اجرائی مانند شما دغدغه دارند و تک تک داوطلبان برای ما عزیز هستند و حتما موارد را رعایت می کنیم.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان با تاکید بر همکاری خانواده ها و داوطلبان به ویژه در ورود و خروج به محل برگزاری آزمون، گفت: در ستاد کرونا مصوب شد که نباید خانواده و همراهی های داوطلبان در اطراف حوزه های امتحانی ایستائی داشته باشند تا مشکلی برای کسی به وجود نیاید و بعد از برگزاری آزمون در محلی دورتر از حوزه آزمون قرار بگذارند و تاکید این است که تجمع صورت نگیرد که مخاطرات بهداشتی داشته باشد.

وی تصریح کرد: سعی می کنیم با نگاه پدرانه و برادرانه به این موضوع نگاه کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=54241
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.