بلاتکلیفی کنکوری ها ادامه دارد| تصمیم‌گیری نهایی به فردا موکول شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تصمیم‌گیری درباره برگزاری کنکور به فردا موکول شد.

نشست تخصصی کمیسیون آموزش با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان و بهداشت و رئیس سازمان سنجش در صحن علنی مجلس پایان یافت.

قرار بود بررسی موضوع برگزاری کنکور سراسری، ارشد و دستیاری و پیامدهای آن با توجه به شیوع ویروس کرونا در نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری انجام و تعیین تکلیف شود.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از پایان نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران درباره جمع‌بندی این نشست، عنوان کرد: نشست امروز با دعوت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار شد و بحث‌های مهمی در خصوص برگزاری آزمون سراسری مطرح شد.

وی ادامه داد: نگرانی‌های نمایندگان نسبت به برگزاری آزمون‌ها در نشست امروز به مهمانان نشست منتقل شد و در مجموع در اجرای آزمون فعلا تصمیمی برای تغییر تاریخ برگزاری کنکور در این نشست اتخاذ نشد.

وی اضافه کرد: بر همین مبنا مقرر شد فردا نشستی با حضور وزرای علوم و بهداشت و رئیس کمیسیون آموزش برگزار شود تا در این نشست تصمیم‌گیری نهایی در خصوص برگزاری زمان کنکور اتخاذ شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: لذا تصمیم‌گیری نهایی در خصوص برگزاری کنکور از طریق ستاد ملی کرونا اعلام خواهد شد.

اکثریت کمیسیون‌ موافق برگزاری کنکور هستند

 رئیس کمیسیون آموزش پس از پایان نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نیز عنوان کرد: بر اساس مأموریتی که رئیس مجلس به کمیسیون آموزش محول کرد، نشستی فوق‌العاده با حضور وزرای علوم، ورزش و بهداشت برگزار شد و موافقان و مخالفان برگزاری کنکور نگرانی‌های خود را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: مخالفان برگزاری آزمون معتقد بودند کنکور نباید در زمان فعلی برگزار شود چرا که با پیک بیماری در پاییز برگزاری کنکور سخت‌تر خواهد شد.

منادی سفیدان اضافه کرد: نمایندگان در نشست امروز تعهدات سنگینی را مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود کشور برای برگزاری بهتر کنکور با تراکم پایین‌تر تا یک پنجم آزمون دکتری از رئیس سازمان سنجش طلب کردند و خواستار توزیع پک‌های بهداشتی بین داوطلبان و افزایش ناظران برگزاری کنکور شدند.

وی افزود: همچنین وزیر ورزش و جوانان نیز اختصاص 8 هزار ورزشگاه برای برگزاری کنکور را به مسئولان برگزارکننده وعده داد تا آزمون به نحوه بهتری برگزار شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: با همه توضیحات و تأکیدات دستگاه‌های اجرایی نمایندگان به شکل کامل، قانع نشدند.

وی اضافه کرد: بر همین مبنا مقرر شد با پیشنهاد وزیر بهداشت جلسه‌ای با حضور موافقان و مخالفان، وزرای بهداشت و علوم و بنده نشستی تشکیل شود و بضاعت‌های اجرایی این آزمون مهم را ارزیابی کنیم که آیا امکان برگزاری کنکور در مقطع کنونی وجود دارد یا خیر.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یادآور شد: برآورد شخصی من از نظر کمیسیون این است که تعداد اکثریت کمیسیون‌ موافق برگزاری کنکور بودند با این حال تصمیم‌گیری نهایی در نشست فردا اتخاذ خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53553
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.