مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان خبرداد:


تحصیل ۳۴ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در مدارس کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از تحصیل بیش از ۳۴ هزار دانش آموز تبعه خارجی در مدارس استان کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد اسکندری نسب با بیان این که بیش از ۳۴ هزار دانش آموز اتباع خارجی و پناهنده در کنار دانش آموزان در استان کرمان شهرستان‌های کرمان، بردسیر، زرند، رفسنجان و سیرجان مشغول به تحصیل هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴ دهه، میزبانی شکوهمند و انسان دوستانه اتباع و مهاجرین خارجی را عهده دار است.

او افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت نام دانش آموزان تبعه خارجی بدون مجوز خوشبختانه مشکل خاصی در زمینه تحصیل این دانش آموزان وجود ندارد وآمار دانش آموزان تبعه خارجی در استان رشد قبال توجهی داشته است.

او با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین دانش آموزان ایرانی و تبعه خارجی وجود ندارد تصریح کرد: دانش آموزان افغان فرزندان ما هستند و مادامی که مهمان ما هستند تلاش می‌کنیم میزبان خوبی برای آنان باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: به گواه تاریخ ملت ایران پذیرای فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف بوده و همواره به میهمان نوازی، میزبانی و مهربانی با هم نوعان شهرت داشته است و فرمان هوشمندانه و مترقی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر این که هیچ دانش آموزی حتی بدون مدرک هویتی هم از تحصیل باز نماند، تأیید و تأکیدی بر این ادعاست.

اسکندری نسب با اشاره به همکاری موثر و اثر بخش اداره کل اتباع خارجی استان با آموزش و پرورش از ساخت بیش از ۱۲ واحد آموزشی ویژه دانش آموزان تبعه خارجی در چند سال در استان خبر داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80863
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.