تمهیدات بهداشتی آموزش و پرورش کرمان برای برگزاری امتحانات حضوری| غربالگری دانش آموزان قبل از امتحانات

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان از در نظر گرفتن تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان در استان کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ماشاالله میرزاحسینی در خصوص سرنوشت ساز بودن امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم و ضروری بودن برگزاری حضوری آن‌ها گفت: این تصمیم براساس تشخیص ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت آموزش و پرورش گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه در پایه نهم به علت موضوع هدایت تحصیلی بخش عمده‌ای از انتخاب رشته به نمرات دانش آموزان برمی گردد، افزود: اگر امتحانات غیرحضوری باشد، احتمال بالا بودن همه نمرات و گرایش به انتخاب رشته متراکم تجربی بیشتر می‌شود.

میرزاحسینی بیان کرد: در پایه دوازدهم هم نمرات دانش آموزان برای ورود به دانشگاه مهم است و اگر امتحانات به صورت غیرحضوری باشد، چندان منصفافه نیست و حق بسیاری از دانش آموزان ضایع می‌شود.

او با اشاره به اینکه از زمان اعلام برگزاری امتحانات این دو پایه به صورت حضوری، جلسات و کارگروه‌های متعددی در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شده است و آمادگی صددرصد داریم، ادامه داد: حوزه‌ها را افزایش داده ایم و امسال ۲۱۸ حوزه پارسال را به ۳۲۶ حوزه رسانده ایم که تقریبا با همان تعداد دانش آموز پارسال است؛ منتهی هدف از این کار این بوده که تعداد دانش آموزان در حوزه‌ها کمتر شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حوزه‌ها در شهرستان‌ها و مناطق انتخاب شده و تمهیدات لازم صورت گرفته است و در هر حوزه یک مراقب سلامت حضور دارد که تب سنجی و غربالگری دانش آموزان را انجام می دهد.

او بیان داشت: همه دانش آموزان و عوامل برگزاری آزمون یک روز قبل از آزمون باید در سامانه سلامت اطلاعات خود را ثبت کنند.

میرزاحسینی افزود: اتاقی به عنوان قرنطینه در مدارس در نظر گرفته شده تا اگر احیانا دانش آموزی علائم داشت یا مشکوک به بیماری بود در آن مکان در امتحان شرکت کند.

او تصریح کرد: وسایل بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده به میزان کافی در اختیار مدارس قرار داده شده است و پیش بینی شده همه سطوح تا حد امکان به طور مرتب گندزدایی شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امتحانات پایه دوازدهم از ساعت ۸ صبح و پایه نهم ۱۰ صبح برگزار می‌شود و دانش آموزان بایستی حداقل نیم ساعت زودتر به منظور پیشگیری از ازدحام، انجام غربالگری و استقرار در صندلی شخصی خود در مدرسه حضور داشته باشند.

او تاکید کرد: این اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهیم چنانچه همکاری کنند، هیچ مشکلی در خصوص برگزاری امتحانات به لحاظ بهداشتی نخواهیم داشت؛ چرا که همه مدیران، معلمان و مراقبان سلامت، اشراف کامل بر شیوه نامه‌های بهداشتی دارند.

میرزاحسینی با اشاره به اینکه هیچ مجوزی برای برگزاری حضوری امتحانات سایر پایه‌ها وجود ندارد، گفت: برای آرامش بیشتر دانش آموزان بخش‌هایی از کتب درسی در بعضی موارد؛ حتی تا ۳۰ درصد حذف شده که دانش آموزان برای اطلاع در این خصوص می‌توانند به نشانی AEE.MEDU.IR و برای دریافت کارت ورود به جلسه به نشانی PADA.MEDU.IR مراجعه کنند.

او با بیان اینکه دانش آموزان غیر از نوشت افزار مجاز، هیچ وسیله ارتباطی و الکترونیکی به همراه نداشته باشند، تصریح کرد: در حین برگزاری آزمون، ردوبدل نوشت افزار ممنوع است و هیچ پذیرایی حین آزمون انجام نمی‌شود و دانش آموزان فقط می‌توانند با خود یک بطری آب معدنی به همراه داشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70624
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.