راه اندازی سامانه غیرحضوری صدور تاییدیه تحصیلی در کرمان

رییس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سامانه‌ ‌ای توسط این اداره کل راه‌اندازی شده که در آن افراد می‌توانند درخواست تاییدیه تحصیلی خود را ثبت کنند.

حسین شفیعی افزود: تا قبل از آبان ماه سال جاری، افرادی که در دانشگاه‌ها و مراکز استخدامی متقاضی صدور تاییدیه تحصیلی بودند می‌بایست به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می‌کردند، اما از دوم آبان ماه امسال سامانه‌ ‌ای توسط آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسید که در آن افراد می توانند درخواست تاییدیه تحصیلی خود را ثبت کنند.

وی اظهار داشت: سامانه تاییدیه تحصیلی به آدرس emt.medu.ir است که به منظور کاهش مراجعه حضوری درخواست کنندگان این مهم طراحی شده و افراد می‌تواند با مراجعه به آن و ثبت درخواست پیگیر صدور تاییدیه تحصیلی باشند که جواب تاییدیه تحصیلی برای دانشگاه یا مراکز استعلام گیرنده ارسال می‌شود.

شفیعی تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه دیگر احتیاج به مراجعه و ارائه مدارک به دفتر پیشخوان دولت نیست و تمام مراحل ثبت درخواست تا صدور و ارسال تاییدیه تحصیلی به مرکز استعلام گیرنده به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به مدیریت این سامانه توسط آموزش و پرورش، متقاضیان می توانند با پرداخت یک هشتم هزینه، قبلی درخواست خود را ثبت کنند.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: در گذشته مشکلات بسیاری برای درخواست کنندگان تاییدیه تحصیلی به وجود می‌آمد و گاه نیز شاهد تخلفاتی در این زمینه بودیم اما با راه‌اندازی این سامانه و ایجاد ارتباط مستقیم بین متقاضی و آموزش و پرورش دیگر واسطه وجود ندارد.

وی گفت:در حال‌ حاضر صدور تاییدیه تحصیلی فقط برای دانش آموختگان پایه دوازدهم فراهم است و بزودی پایه های ششم و نهم نیز می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=58174
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.