کمبود فضای آموزشی در کرمان

مدیرکل نوسازی مدارس کرمان با اشاره به افزایش گرایش ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی گفت: این مساله آموزش و پرورش کرمان را با کمبود فضای آموزشی مواجه کرده است.

سید محمد واعظی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه طرح آجر به آجر در خصوص اجرای این طرح در استان کرمان بیان داشت: استان کرمان در کشور به عنوان پایلوت طرح آجر به آجر انتخاب شده‌است که ضمن اینکه این طرح در استان کرمان و شش استان دیگر اجرا می‌شود.

وی به پویش ملی طرح آجر به آجر اشاره کرد و افزود: در استان کرمان در سامانه مهر مدرسه پویش کلاسی برای روستا تعریف شده که از این طریق خیران می‌توانند اطلاعات لازم را مشاهده کنند با توجه به اینکه نیازهای آموزش و پرورش از طریق درگاه اینترنتی تعیین‌شده نسبت به ساخت مدرسه و تعمیر آن کمک یا مشارکت کنند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: خیران و مردم می‌توانند جهت همکاری و مشارکت در امر مدرسه سازی در سامانه توسعه مردمی مهر مدرسه که در طرح آجر به آجر تعریف شده اطلاعات و نحوه جذب کمک‌ها را مشاهده کنند.

واعظی‌نژاد تصریح کرد: خیران می‌توانند با استفاده از راه‌های مختلف مانند اهدای املاک، زمین و مستغلات برای تعمیر و تجهیز مدارس و کلاس‌ها، ثبت درخواست ساخت پروژه مدرسه سازی و مشارکت در احداث و یا تکمیل طرح‌های نیمه تمام دولتی در این سامانه اقدام کنند.

وی یادآور شد: تعامل بین دو مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس باعث شده که شاهد پیشرفت در پروژه‌ها باشیم ضمن اینکه دغدغه‌های آموزش و پرورش دغدغه‌های نوسازی مدارس نیز می‌باشد.

واعظی گفت: شیوع کرونا باعث شد تا معادلات به هم بخورد و این موضوع بر کار ثبت نام دانش آموزان و فعالیت آموزش و پرورش تأثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: گرایش حجم زیادی از آمار ثبت‌نام ها از مدارس غیر دولتی به مدارس دولتی باعث شده است که آموزش و پرورش دچار بحران کمبود فضای آموزشی شود که در این راستا مشارکت و همکاری همه دستگاه‌های دولتی، نمایندگان مجلس، کارخانجات، بخش‌های خصوصی و آحاد مردم را خواستاریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53344
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.