شهریه مدارس غیردولتی امسال تا میزان ۳۵ درصد افزایش دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برای سال تحصیلی جدید میزان شهریه دریافتی در مدارس غیردولتی، تا میزان ۳۵ درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا رضایی ضمن تاکید بر تکریم ارباب رجوع گفت: ضرورت دارد مدیران و روسای آموزش و پرورش گاهی در جلسات مدیران مدارس در حد توان حضور پیدا کنند.

او گفت: همکاری با قرارگاه‌های جهادی به منظور شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و بی بضاعت، شناسایی مدارس سنگی، تهیه اقلام آموزشی و پوشاک، شناسایی مشکلات و کمبود‌ها و تلاش برای رفع آن‌ها با بهره مندی از ظرفیت‌های استان ضرورت دارد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان راه اندازی پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت دانش آموزی زمینه ساز غنی سازی اوقات فراغت است، پیگیری زیارت اولی‌ها باید انجام شود، نرخ پوشش واقعی تحصیلی در همه دوره‌ها باید مدنظر باشد و نرخ ترک تحصیل دانش آموزان کم شود.

رضایی گفت: توزیع متوازن رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از اهمیت بالایی برخوردار است، ساخت هنرستان‌های کنار کارخانه‌ها و جبران ترک تحصیل آشکار و پنهان و جبران عقب ماندگی‌های تحصیلی باید انجام شود.

به گفته او، برای اجرای مطلوب پروژه مهر باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد، دبیر پروژه مشخص شود، برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده مشکلات و تنگنا‌های آموزشی در کارگروه‌های امکانات و تجهیزات مدارس، ساماندهی، بهسازی و کتب، توجیه و تبلیغ، سلامت و تندرستی و نظارت بررسی شود.

رضایی گفت: پارسال ۵۸۰ میلیارد تومان از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای تجهیز مدارس واریز شده، پایگاه‌های ورزشی در بعضی از استان‌ها دایر شده در شهرستان‌های ما هم باید راه اندازی شوند، جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، جذب خالص پایه اول ابتدایی که مهمترین کار ما در دوره ابتدایی است باید در اولویت باشد.

او می‌گوید: کودکان صاحب کرامت هستند، اعتماد به نفس دانش آموزان با القای معضل محرومیت به آن‌ها نباید گرفته شود، قبل از امتحانات فضای تکثیر باید قرنطینه شود و به همراه داشتن گوشی تلفن همراه در حوزه امتحانی ممنوع است، نظارت بر فرایند امتحانات باید توسط کارشناسان بازرسی و حراست انجام شود، امتحانات پایه دوازدهم نباید تحت هیچ شرایطی جا به جا شود و حوزه‌های امتحانی زیر ۱۰ نفر دانش آموز نباید وجود داشته باشند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان مدیران مدارس مهمترین رکن مدارس هستند، بازنگری در انتصاب مدیران مدارس باید انجام شود؛ در انتصاب‌ها دقت لازم باید صورت گیرد که تخصص و توانایی لازم را داشته باشند، هیچ وجه نقدی نباید توسط مدیران دستی گرفته شود.

رضایی گفت: درخصوص ابلاغ‌های صوری مراقبت باید انجام شود، ساماندهی را با حذف کد‌های اضافه باید درست کنیم، در زمینه نیروی انسانی در نهضت سواد آموزی و در زمینه خرید خدمات آموزشی عدالت رعایت شود.

او می‌گوید: مقرر است ۳۲ هزار نفر از دستگاه‌های اجرایی دیگر وارد آموزش و پرورش شوند، ۲۲ تیر ۱۴۰۱ آزمون طرح مهر آفرین و نیرو‌های قرآنی برای تبدیل وضعیت انجام می‌شود، آیین نامه اجرایی مدارس ابلاغ شده و به کارگیری نیروی آزاد در آموزش و پرورش ممنوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: نقل و انتقالات داخل استان به استان واگذار شده ساماندهی نیروی انسانی باید به گونه‌ای باشد تا اول مهر کلاسی بدون معلم نباشد، در نقل و انتقالات اولویت اول دانش آموز و اولویت دوم رضایت معلم است، تعادل نیرو را در استان باید رعایت کنیم.

به گفته رضایی، استفاده از فضا‌های فرهنگی را باید برای دختران گام دوم انقلاب جدی بگیریم، جشنواره‌های علمی، فرهنگی و ورزشی برگزار کنیم تا همکاران برتر معرفی شوند.

او می‌گوید: همایش خیران مدرسه ساز باید باشکوه برگزار شود، برای دیدار دانش آموزان نخبه با مراجع برنامه ریزی شود، جلسه‌هایی با متخصصان حوزه و دانشگاه برگزار شود، استفاده از ظرفیت سپاه پاسداران به عنوان بازوی آموزش و پرورش می‌تواند اثربخش باشد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان جدی گرفتن عفاف و حجاب در مدارس دخترانه بسیار مهم است، از معلم زن برای دانش آموزان پسر پایه‌های پنجم و ششم نباید استفاده شود، انعقاد تفاهم نامه با کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد و تشکیل جلسات شورای مالی ادارات باید در دستور کار قرار گیرد.

رضایی گفت: رتبه بندی معلمان به زودی اجرا می‌شود، به زودی بیمه جدیدی برای فرهنگیان انتخاب و همه بیمه‌ها ساماندهی می‌شوند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89229
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.