همه‌چیز درباره پیام‌رسان جدید اینستاگرام


فیس‌بوک رسما حریم خصوصی کاربران را نقض می‌کند

فیس‌بوک رسما اطلاعاتی جدید از پیام‌رسان جدید خود منتشر کرد. این پیام‌رسان نه تنها شما را ردیابی می‌کند، باتری شما را هم رصد می‌کند و حتی محیط کار شما را شناسایی خواهد کرد.

شرکت فیس‌بوک یک برنامه ویژه اینستاگرام با نام “Threads” در دست انتشار دارد که به کاربران امکان می‌دهد تا به نزدیک‌ترین دوستان خود پیام دهند؛ اما این برنامه با برخی دسترسی‌های بی‌سابقه همراه است که می‌تواند خطرناک باشد.

بررسی وضعیت داده‌های Threads نشان می‌دهد که چگونه فیس‌بوک هنوز هم برای داده‌های کاربران بی‌مبالات عمل می‌کند؛ حتی اگر خود را به عنوان یک شرکت با محوریت حریم خصوصی معرفی کند. به نظر می‌رسد فیس‌بوک برای رقابت با بزرگ‌ترین رقیب اینستاگرام یعنی «اسنپ‌چت» دست از رعایت حریم خصوصی برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری انتخاب، برنامه پیام‌رسانی جدید فیس‌بوک، Threads به عنوان روشی برای ارسال پیام نزدیک به دوستان شما در نظر گرفته شده است اما به عنوان برنامه‌ای که خصوصی و صمیمی است بیش از حد استاندارد از شما اطلاعات می‌گیرد. این برنامه به کاربران امکان می‌دهد پیام‌ها و به‌روزرسانی‌های وضعیت را فقط برای افرادی که به عنوان «دوستان نزدیک» خود را در برنامه اشتراک عکس تعیین کرده‌اند، ارسال کنند.

درخواست‌های این برنامه در iOS و اندروید نشان می‌دهد که چطور عطش فیس‌بوک برای داده‌های دقیق و خصوصی درباره پایگاه کاربری همچنان ادامه دارد. این موضوع حتی پس از گذشت دو سال از رسوایی کمبریج آنالیتیکا و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی ۲.۷ میلیارد کاربر رخ می‌دهد.

اگر قرار باشد این برنامه را استفاده کنیم اجازه استفاده از چه اطلاعاتی را به فیس‌بوک می‌دهیم؟

دسترسی مداوم به موقعیت مکانی کاربر، بررسی حرکات و فعالیت تناسب اندام، سطح باتری دستگاه هوشمند، این که آیا کاربر به داده‌های وای‌فای یا تلفن همراه وصل شده و نزدیک‌ترین دوستان کاربر، در فهرست ”دوستان نزدیک” در اینستاگرام او

در صورتی که شما این دسترسی را به فیس‌بوک اعطا کنید، بسیاری از اطلاعات شما بطور دائم در اختیار فیس‌بوک قرار خواهد گرفت. هنوز مشخص نیست که آیا فیس‌بوک قصد دارد از این داده‌های جمع‌آوری‌شده از Threads برای اطلاع از قابلیت‌های تبلیغاتی پیشرفته خود استفاده کند یا هدفی دیگر دارد اما چیزی که مشخص است، وضعیت بغرنج کاربران برابر چنین موضوعی است.

با توجه به رسوایی‌های پیشین فیس‌بوک انتظار می‌رود کاربران در اعطای این دسترسی به فیس‌بوک با دقت بیشتری وارد عمل شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=35926
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.