مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان خبر داد؛


آغاز فاز سوم عملیاتی قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی هم‌زمان با دهه فجر | ۴ هزار و ۴۰۰ فقره سند حدنگار صادر شد

فرمانده قرارگاه جهادی حدنگاری شهید سلیمانی از آغاز مرحله سوم فعالیت‌های این قرارگاه در شهرستان جازموریان، هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط‌عمومی اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان، سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تشریح فعالیت‌های این اداره کل به‌ویژه در زمینه خدمت‌رسانی به مناطق محروم استان کرمان پرداخت.

هاشمی اظهار داشت: باتوجه‌به فقدان اداره ثبت‌اسناد و املاک در برخی شهرستان‌های استان کرمان، قرارگاه جهادی حدنگاری شهید سلیمانی با بهره‌گیری از ظرفیت بیش از ۴۰ نفر از کارشناسان ثبتی و نقشه‌برداران ادارات ثبت‌اسناد و املاک سراسر استان از آذرماه سال جاری آغاز بکار نمود.

فرمانده قرارگاه جهادی حدنگاری شهید سلیمانی گفت: این قرارگاه در ابتدای امر طی دو مرحله، بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ منزل مسکونی روستایی جازموریان و برخی دیگر از شهرستان‌های جنوبی را در مدت‌زمان کمتر از دو هفته و به‌صورت جهادی و رایگان نقشه‌برداری نمود و تا کنون برای ۴ هزار و ۴۰۰ منزل روستایی که در اراضی ملی واقع و به‌موجب قانون عرصه آن به بنیاد مسکن منتقل گردیده، سند مالکیت حدنگار به نام بنیاد مسکن صادر که پس از طی فرایندها و با تخفیف ۷۰ درصدی هزینه واگذاری به روستاییان عزیز تقدیم خواهد شد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه صدور اسناد مالکیت حدنگار، افزایش ارزش اقتصادی املاک و ارتقای بهداشت قضایی را در پی دارد، اظهار داشت: الحمدلله شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی اهالی منطقه هستیم و پس از صدور اسناد روستایی، در مرحله سوم از فعالیت قرارگاه که با ایام دهه فجر مصادف گردیده برداشت نقشه زمینی و تطبیق و مستندسازی املاک شهر زهکلوت با همکاری مسئولین محلی در دستور کار قرار گرفته است.

او در خاتمه افزود: همکاران در اردوی جهادی حاضر، نسبت به نقشه‌برداری رایگان قریب به هزار منزل مسکونی اقدام و سپس با حضور در مساجد و دریافت مستندات از اهالی، تشکیل پرونده در قالب‌پذیرش ثبت صورت‌گرفته که پس از طی مراحل قانونی، اسناد مالکیت این منازل صادر می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115164
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.