رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان:


از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۷۳۱ نفر در سوانح رانندگی استان جان باختند

رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان با اشاره به آمار بالای حوادث رانندگی در جاده‌های استان، گفت: ۷۰ درصد فوتی‌های حوادث ترافیکی در جاده‌ها جان می‌بازند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ علی رضایی رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان با اشاره به آمار بالای حوادث رانندگی در سطح راه‌های استان کرمان، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده و آماری که داریم ۳۴ درصد مجموع تصادفات در بحث حوادث ترافیکی مربوط به جاده‌هاست.

 او با بیان اینکه متأسفانه ۷۰ درصد جان‌باختگان حوادث ترافیکی در جاده‌ها جان می‌بازند، گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۷۳۱ نفر در سوانح رانندگی استان جان باختند که ۷۰ درصد این جان‌باختگان از قشر جوان بودند.

 رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ نفر نیز در این حوادث جاده‌ای مجروح شدند، افزود: متأسفانه از هر ۲۰ مجروح سوانح رانندگی، یک نفر معلول شده است.

او با بیان اینکه در بررسی به‌عمل‌آمده به نظر می‌رسد، یکی از دلایل این اتفاق و آمار بالای سوانح رانندگی در جاده‌ها نبود مهارت رانندگی در جاده‌ها از سوی رانندگانی است که به مسافرت می‌روند، تصریح کرد: متأسفانه بیشتر رانندگانی که به مسافرت می‌روند مهارت رانندگی در جاده‌ها را ندارند.

 رضایی با اشاره به اینکه بر اساس آمار ۶۰ درصد حوادث رانندگی جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می‌افتد، بیان کرد: وقتی احترام قوانین و رعایت آن‌ها در جامعه نهادینه شود، قطعاً این حوادث هم کمتر می‌شود.

  با بیان اینکه در این زمینه نیازمند کمک و همراهی همه افراد جامعه به‌ویژه همیاران پلیس به‌عنوان فرهنگ یاران ترافیکی، دانش‌آموزان، سرنشینان خودروها، مسئولان دستگاه‌های فرهنگی و اعضای شورای ترافیک هستیم، گفت: بیش از ۳۰ دستگاه در پیشگیری از سوانح رانندگی نقش دارند.

 رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان با تأکید بر اینکه در جاده‌ها عقل باید رانندگی کند نه احساسات و طی هیچ شرایطی در زمان رانندگی نباید احساسات ما مانند خشونت، رقابت، خودبرتربینی، لجاجت و انتقام بر راننده غلبه کند، افزود: در چنین شرایطی تمرکز فرد و امکان کنترل او به‌شدت کاهش پیدا می‌کنند.

 او با بیان اینکه کسانی در جاده‌ها رانندگی می‌کنند باید تبحر رانندگی در جاده را داشته باشند، تصریح کرد: خیلی‌ها گواهینامه دارند؛ اما مهارت و حوصله رانندگی در جاده و اعتقاد به وقوع حوادث رانندگی ندارند و نمی‌دانند که کوچک‌ترین اشتباه در رانندگی، عواقب سخت و غیر قابل جبرانی به دنبال دارد.

 رضایی با اشاره به اینکه ریشه اکثر حوادث رانندگی که در سطح راه‌های استان رخ می‌دهد، سرعت غیرمجاز است، بیان کرد: راننده در سرعت‌های بالا و غیرمجاز توانایی کنترل وسیله نقلیه را ازدست‌داده در نهایت منجر به حوادث مرگباری می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113647
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.