مدیرکل انتقال خون استان خبر داد؛


اعلام ساعات فعالیت مراکز اهدای خون استان در ماه رمضان

مدیرکل انتقال خون استان امروز ۲۱ اسفندماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، از فعال‌بودن مراکز اهدای خون کرمان در دو شیفت کاری خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: مرکز اهدای خون بلوار ۲۲ بهمن شهر کرمان صبح‌ها از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و بعدازظهر از ساعت ۱۶ تا ۲۲ و مراکز اهدای خون شهرستان‌های سیرجان، جیرفت، بم و رفسنجان صبح‌ها از ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و بعدازظهر روزهای زوج از ساعت ۱۹ تا ۲۲ آماده پذیرش اهداکنندگان خون به جز روزهای اول و ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ هستند.

او بیان کرد: افراد روزه‌دار می‌توانند با خوردن وعده سحری مناسب و نوشیدن مایعات کافی، اقدام به اهدای خون به‌منظور نجات جان بیماران نمایند و از اجر معنوی این امر خداپسندانه بهره‌مند شوند.

 شکوهی افزود: حداقل سن قابل‌قبول برای اهدای خون ۱۶ تا ۱۸ سال (با رضایت ولی یا قیم) و حداکثر سن ۶۵ تا ۷۰ سال است. خانم‌ها هر چهار ماه یک‌بار و آقایان هر سه ماه یک‌بار در سال می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

او اظهار کرد: اهداکنندگان می‌توانند از طریق سامانه نوبت‌دهی اینترنتی به آدرس nobatdehi.ibto.ir زمان دلخواه خود را برای اهدای خون انتخاب کنند.

 او با ذکر این مطلب که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز همیشگی است، از مردم دیار کریمان خواست تا در روزهای پایانی سال بیماران را فراموش نکرده و با اهدای خون خود لبخند زندگی را به آنان هدیه دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116176
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.