باحضور بیش از ۸۰ شاعر ازسراسر کشور؛


هفتمین همایش کشوری شعر دل عالم برگزار شد

هفتمین همایش بزرگ کشوری شعر دل عالم با حضور بیش از ۸۰ شاعر از سراسر کشور پس از دو روز برگزاری شعرخوانی، کارگاه‌های آموزشی و کرمانگردی به کار خود پایان داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط عمومی انجمن دل عالم کرمان سیدعلی منصوریان مدیرمسئول انجمن دل عالم کرمان با اعلام این مطلب افزود: هفتمین همایش بزرگ شاعران معاصر کشور با نام ‹دل عالم› با محوریت خانواده و جوانی جمعیت و با همت انجمن ادبی دل عالم و همکاری انجمن ترانه کرمان پانزدهم و شانزدهم آذرماه سال جاری با حضور بیش از ۸۰ شاعر از سراسر کشور در تالار بزرگ فرهنگ و هنر کرمان برگزارگردید.
سیدعلی منصوریان با اشاره به اینکه بسیاری از شعرای نامی کشور و استان در این همایش دو روزه به قرائت اشعار خود پرداختند اظهار داشت: همایش امسال در دو بخش ویژه و آزاد برگزار شد که در هر بخش برگزیدگان به قرائت اشعار خود پرداختند.
او با اشاره به اینکه طبق رسم هرساله این همایش مبنی بر تجلیل از بزرگان شعر و ادب کرمان، گفت: در همایش امسال از سال‌ها فعالیت فرهنگی و ادبی علی‌اکبر اصفهانی پدر طنز معاصر کرمان تجلیل به عمل آمد.
منصوریان افزود: در ایام برگزاری این همایش میهمانان جشنواره ضمن بازدید از بازار کرمان، از موزه‌های مختلف کرمان نیز بازدید به عمل آوردند.
او ضمن تقدیر از استقبال پرشور شاعران کشور از این همایش، حضور ادبا، شعرا، فرهنگ دوستان، اهالی هنر، جامعه رسانه و مردم استان کرمان را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه استان کرمان استانی فرهنگی و مامن بزرگان فرهنگ و ادب ایران است بالتبع آن مردم این استان هم از محافل شعر و ادب استقبال خوبی به عمل می آورند.
مدیرمسئول انجمن دل عالم با تشکر از سازمان‌ها و نهادهایی که انجمن دل عالم را در برگزاری این همایش یاری داده‌اند از جمله استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری، بیمه سلامت، شهرداری کرمان، شرکت بتن مرادی و… گفت: از آقایان ملکی، عبدالکریمی فردوسی، دعاگویی و خانم‌ها ابوسعیدی و لشکری اعضای هیات مدیره انجمن دل عالم دربرگزاری باشکوه این همایش تقدیر میکنم.
عبدالرحیم عبدالکریمی مدیرمسئول انجمن ترانه کرمان نیز گفت: بیش‌از ۳۰۰ اثر در بخش رقابتی و ویژه همایش و ۷۰۰ اثر در بخش آزاد همایش به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که ۲۰ اثر در بخش ویژه و ۶۰ اثر در بخش آزاد به عنوان منتخبین همایش برگزیده شدند که در روز اول همایش برگزیدگان بخش ویژه به شعرخوانی پرداختند روز دوم همایش نیز ببخش آزادجشنواره اختصاص داشت افزود: در مراسم افتتاحیه این همایش انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، مریم السادات طباطبایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان و برهانی‌نژاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به ایراد سخن پرداختند.
گفتنی است همایش بزرگ شاعران معاصر کشورهمه ساله و به همت انجمن ادبی دل عالم برگزار می‌گردد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112066
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.