سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر خبر داد؛


کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد پروتئینی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان

غلامحسین بهزادی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر، از آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد پروتئینی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان هم زمان با کل کشور در بردسیر خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو، غلامحسین بهزادی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر، از آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد پروتئینی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان هم زمان با کل کشور در بردسیر خبر داد و افزود: دامپزشکی با استفاده از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی به‌صورت شبانه‌روزی نظارت بر تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی را انجام می‌دهد.

او با اشاره به نقش بی‌بدیل دامپزشکی در عرضه فرآورده‌های خام دامی بیان داشت: امسال نیز همانند سال گذشته طرح ملی تشدید نظارت‌های دامپزشکی برای حفظ سلامت و بهداشت مردم از مزرعه تا سفره اجرایی خواهد شد.

بهزادی با اشاره به اینکه در این طرح که از ۱۹ اسفندماه شروع شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد افزود: روزانه ۲ اکیپ ثابت و ۲ اکیپ سیار در شهرستان بردسیر فعال هستند.

او گفت: شبکه دامپزشکی در جهت تأمین امنیت و ایمنی غذایی شهروندان و در راستای حفظ بهداشت و سلامت جامعه و به‌منظور تشدید نظارت‎های بهداشتی خود در این ایام، به‌منظور نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید (مرغ و ماهی)، شیر، تخم‌مرغ، عسل و… با تشکیل اکیپ های نظارتی و استفاده از حداکثر توان پرسنل شبکه و همچنین گشت‌های تیمی مشترک با دستگاه‌های اجرایی مرتبط، از تمام واحدهای شهرستان در این ایام در دو نوبت صبح و بعدازظهر بازدید و نظارت صورت داده و تمام فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل‌مصرف برای انسان جمع‌آوری، ضبط و معدوم خواهد شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر گفت: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی می‌توانند مراتب را از طریق شماره‌تلفن ۰۳۴۳۳۵۲۰۱۱۹ یا به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116350
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.