بستری ۱۱۱۸ بیمار کرونایی در استان کرمان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌گوید: اکنون هزار و ۱۱۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری‌اند و بیشترین ازدحام در حوزه‌های علوم پزشکی جیرفت و بم است.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر امروز پنج‌شنبه – ۱۰ تیرماه- در جلسه اضطراری ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: براساس پترن ایجاد بیماری و سرعت شیوع ویروس به لحاظ تشخیص بالینی ، به احتمال خیلی زیاد ویروس دلتا در استان شیوع پیدا کرده چراکه واگیری ویروس زیاد است.

او افزود:  درصد تست‌های مثبت کرونا ۲۰ درصد افزایش یافته در حالی که پیش از این از هر ۱۰۰ تست ۲۰ تای آن مثبت بود اما اکنون به عدد ۴۰ رسیده است.

رشیدی‌نژاد اضافه کرد:در  جیرفت اکنون ۱۱۸ بیمار کرونایی بستری‌اند این درحالیست که در روزهای گذشته تعداد بستری‌های این حوزه ۳۰ نفر بود.

به گفته‌ی او علت اینکه بیماران کمتر نسبت به پیک های قبلی دچار مرگ می‌شوند، این است تعداد که ۷۰ درصد سالمندان بالای ۷۰ سال در استان کرمان واکسن دریافت کرده‌اند.

رییس علوم پزشکی کرمان به وضعیت بحرانی کرونا در استان سیستان‌وبلوچستان اشاره کرد و گفت: وضع این استان به حدی بد است که به سایر استان‌ها فراخوان نیروی انسانی شامل پرستار، متخصص عفونی و بیهوشی داده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73205
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.