کرمان رتبه ششم صندوق ضمانت صادرات ایران

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه گفت: آمادگی پوشش صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری را برای صادرکنندگان استان کرمان داریم.

سیدعبدالله سجادی در همایش تجلیل از ۳۲ صادرکننده نمونه استان کرمان گفت: از بین صادرکننده‌های برگزیده فقط ۵ نفر از مشتریان صندوق ضمانت صادرات ایران هستند و از مابقی صادرکننده‌ها نیز دعوت می‌کنیم.

او اضافه کرد: مشتریان استان کرمان رتبه ششم صندوق است اما دومین رتبه دریافت خسارت برای خدمات بیمه‌ای از استان کرمان بوده است. سجادی افزود: صندوق آنگونه که باید شناخته نشده است و از مسوولان اتاق می‌خواهم در این زمینه با ما همکاری کنند.

صادرات ۵۷ میلیارد دلار در ۱۰ ماهه امسال 

معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه و تجارت ایران می‌گوید: امسال از میزان صادراتی که در نظر گرفته شده بیشتر صادرات داشته‌ایم. مجتبی موسویان افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۵۷ میلیارد دلار صادرات داشته ایم که تا آخر سال به ۷۰ میلیارد دلار می رسد.

او افزود: پسته دومین محصول صادراتی در ۱۰ ماهه است و در بهمن و اسفند رتبه یک صادرات کشور خواهد شد. موسویان می‌گوید: کشور پاکستان با جمعیت ۲۴۰ میلیون نفری در کنار استان کرمان است که می‌توان تعاملات تجاری با توجه به ظرفیت استان کرمان بیشتر شود. او گفت: سهم ما از صادرات به پاکستان ۱ونیم میلیارد دلار است.

معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه و تجارت ایران این را هم گفت که ما تحت شدیدترین تحریم ها قرار داشتیم. شیوع کرونا در ۲۰۰ ساله گذشته بی‌سابقه بوده و اقتصاد دنیا رار تحت تاثیر قرار داده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64943
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.