ایران امن ترین کشور در منطقه است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروزه به برکت تلاش مدیران و کارگزاران حوزه امنیت و حضور سران طوایف و علما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امن ترین کشور در منطقه است .

به گزارش کرمان‌نو موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در چهارمین گردهمایی علماء و سران طوایف عشایر شرق استان کرمان روز پنج شنبه در تالار پرستو منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید شهرستان بم گفت: جرم ،خشونت و آسیب‌های اجتماعی همزاد با تاریخ بشریت است و جامعه بشری که متولد شد جرم و خشونت و حق و باطل نیز تملک یافت.

یداله موحد تصریح کرد: انبیاء الهی و اولیاء خدا تلاش‌های فراوانی برای مبارزه با مظاهر خشونت ،ظلم و بی عدالتی داشتند، اما به رغم تمام این تلاش‌ها،جان فشانی‌ها و ایثارگری گ‌ها هنوز تحقق عدالت و تامین امنیت پایدار جزو آرزوها و آمال بشر است. به گفته او عدالت و امنیت پایدار از اهداف مهم این میثاق نامه است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه‌داد:بشریت امروز به واسطه تکنولوژی جدید و تولید سلاح‌های مدرن و کشتار جمعی با اشکال جدی و پیچیده و عمیقی با خشونت و جنایات علیه بشریت مواجه است.

او بیان‌کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز در صحنه گیتی پرچمدار مبارزه با ظلم و ستم و اجحاف بر بشریت است و پرچمدار این مبارزه سردار دلها و افتخار جهان اسلام سپهبد‌شهید‌سلیمانی است که زندگی‌خود را در راستای مبارزه با ظلم علیه بشریت صرف کرد.

این مقام قضایی توضیح داد: مکتب شهیدسلیمانی در این عرصه در جهت تامین امنیت و عدالت برای بشریت حرکتی نو را آغاز کرده است.
یداله موحد تاکید‌کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چه در عرصه بین‌المللی و داخلی خشونت و ناامنی را بر نمی‌تابد و هیچ کدام از وجوه و اشکال خشونت و شرارت را نمی پذیرد و با برنامه‌ریزی،طراحی و اقدامات کنترلی و پیش‌گیری تلاش می کند کوچک‌ترین ناامنی و رخداد که موجب سلب آسایش عمومی باشد به وقوع نپیوندد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:در سال‌های ۹۴_۹۵ یکسری رخدادها در شرق و جنوب استان رخ داد و خشونت‌هایی شکل گرفت و قتل‌های انتقامی و اقدامات مسلحانه ای شاهد بودیم مدیران استانی آن زمان و کارگزاران حوزه امنیت تلاش کردند تا علل و عوامل و ریشه این رخدادها را شناسایی کرده و اقدامات کنترلی و پیشگیرانه را به کار ببندند.

او خاطرنشان‌کرد: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از خشونت می توان از علما، خطبا،مبلغین مذهبی و سران و بزرگان طوایف، متنفذین و مصلحین به بعنوان ظرفیت عظیم و سرمایه ارزشمند مردمی در جنوب و شرق استان کرمان در زمینه ارتقا و نهادینه کردن امنیت استان استفاده کرد. رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تنها از ۳۰ درصد ظرفیت میثاق نامه عدالت و امنیت به خوبی استفاده شده است و اگر بتوانیم این میثاق نامه را به وضعیت مطلوبی برسانیم تحولات خوبی در ایجاد امنیت، توسعه، رشد اقتصادی و فرهنگی خواهد بود.

موحد تاکید کرد: زمانی وحدت و همدلی و همراهی شکل یابد کارهای بزرگی می توان انجام داد و این انسجام را به توسعه عدالت و امنیت هدایت داده و صلح و سازش را در منطقه فراهم کنیم.او گفت: گاهی برای امنیت و عدالت اقدامات مقطعی انجام می شود اما پایدار نیست و سازمان و نهاد و فرد به تنهایی نمی تواند عدالت آفرین و امنیت آفرین باشد و ظرفیت مردمی و حاکمیتی اگر در کنار یکدیگر قرار گرفته و تجمیع شوند اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

یداله موحد افزود: میثاق نامه عدالت و امنیت ۳۶محور دارد که در حوزه‌های اجتماعی ،قضایی و امنیتی و.. فعالیت می کند تا در زمینه جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز و ازدواج‌های اجباری کمک و پیشگیری شود.این مقام قضایی بیان کرد: به افرادی که ممکن است به لحاظ ارتکاب جرایم فراری باشند امان نامه می دهیم و کمک کنیم دستگاه قضایی عدالت را اجرا کرده و انتقام جویی ظالمانه را کنار بگذارند .

به گفته موحد تاکنون با ورود معتمدین و سران طوایف ۵۲فقره پرونده بین اولیای دم سازش ایجاد شده و نزدیک به سه هزار پرونده اختلاف حل و فصل شده است.رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت: دستاوردهای این میثاق نامه ارزشمند است و انتظار داریم این میثاق نامه کمرنگ نشود بلکه مستمراً بر قوت آن بیافزاییم و تلاش کنیم عدالت و امنیت را برای مردم به ارمغان آوریم .

موحد ادامه داد: جامعه ای که در آن امنیت نباشد بدترین جامعه است،اگر میثاق نامه بتواند در این دو محور عدالت و امنیت به اهدافش دست یابد زمینه و بستر توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی در این منطقه فراهم خواهد شد. در پایان از تمبر میثاق نامه امنیت و عدالت رونمایی شد

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64940
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.