گلایه رییس مجمع نمایندگان استان از رسیدگی به تصادفات جاده‌ای

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: در بحث تصادفات در استان کرمان و نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای استان و رسیدگی به تصادفات گلایه داریم.

شهباز حسن‌پور در نشست مشترک مجموعه وزارت راه (اداره راه و شهرسازی، فرودگاه، راه‌آهن و پایانه‌ها) با مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: مسکن پیشران اقتصاد کشور است و قانون اساسی بر همه ما تکلیف کرده که مسکن مناسب برای همه مردم داشته باشیم بنابراین برای بحث مسکن باید با فوریت یک کار اساسی انجام شود.

وی با اشاره به تلفات تصادفات در استان کرمان اظهار کرد: متاسفانه به جان مردم اهمیت داده نشده و در بحث تصادفات در استان کرمان و نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای استان و رسیدگی به تصادفات گلایه داریم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش به وضعیت هواشناسی اشاره کرد و افزود: در بحث هواشناسی پذیرفتنی برای ما نیست که وضعیت بارندگی‌ها و هوا به موقع به مردم اطلاع رسانی نمی شود.

هیچ مطالبه‌گری نداریم

وی ادامه داد:‌ حتی در کشورهای جهان سوم هم در این زمینه مشکل ندارند و متاسفانه هیچ مطالبه‌گری از دستگاه‌های مربوطه نداریم و وقتی که بحران ایجاد می‌شود مسئولین یادشان می‌آید که باید از نمایندگان مطالبه‌گری کنند.

وی تاکید کرد: باید در این شرایط بحران کرونایی و تحریم‌های اقتصادی حاکم بر کشور، ارائه طریقی برای رفع مشکل مردم داشته باشیم و هیچ شان و جایگاهی بالاتر از این نیست که نوکری مردم را بکنیم.

حسن پور با طرح این سوال که علت تعدیل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در استان کرمان چیست؟ اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در سطح کشور اقدامات بسیار خوبی در راستای ایجاد و تهیه مسکن کرده اما متاسفانه شاهد هستیم به دلیل مسایل سیاسی این شرکت را در کرمان تعدیل کرده‌اند.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان بر لزوم تسریع در اجرای پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: جای سوال دارد که در سال پایانی دولت چه امیدی به مردم خواهید داد؟ نباید کارها را به پایان سال و سال آینده بیندازیم زیرا در سال آینده درگیر انتحابات و تشریفات هستیم و قطعا کارها عقب می‌افتد.

وضعیت نامطلوب قطار کرمان-تهران

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت با انتقاد شدید از وضعیت قطارهای استان کرمان گفت: ای کاش مسئولین مجموعه راه و شهرسازی یکبار با قطار «کرمان – تهران» سفر می‌کردند تا وضعیت این قطارها را درک کنند.

وی ادامه داد:‌ مطمئن هستم اگر یکبار با این قطارها سفر می کردید، این وضعیت را اصلاح می‌کردید یا این خط را تعطیل می‌کردید. سوار شدن در این قطار همانند این است که در گردبادهای ۱۲۰ روزه سیستان قرار گرفته اید و وقتی به تهران می‌رسید، وضعیت ظاهری فرد به‌گونه‌ای نیست که بتواند مستقیما به سرکار برود.

حسن‌پور با اشاره به اهمیت حمل و نقل در توسعه مناطق اظهار کرد: راه‌آهن بافت یکی از مطالبات نمایندگان استان است. باید بدانیم اگر می خواهیم وضعیت استان را تغییر دهیم باید به حمل و نقل ریلی توجه ویژه ای داشته باشیم.

تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات آبی استان

وی بحران تامین آب در استان را یک بهانه دانست و بیان کرد: اخیرا با پیگیری‌های مسئولین استانی، ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مسائل و مشکلات آبی اختصاص یافته است.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان خطاب به مسئولین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: در بحث دوربین‌های پایش تصویری اقدامات ارزشمندی در استان صورت گرفته اما در بحث تفرجگاه‌های بین راهی واقعا ضعیف هستیم و یکی از بحث‌های اشتغال زایی در استان توجه به تفرجگاه‌های بین راهی است.

علی قاسم‌زاده مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان نیز در این نشست گفت: فرودگاه‌ها به عنوان یک زیرساخت در توسعه‌ شهرها و کشورها محسوب می‌شوند.

بهره‌برداری از باند دوم فرودگاه 

وی با بیان این مطلب که در شهر کرمان باند دوم فرودگاه و ترمینال جدید فرودگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهند رسید، اظهار کرد: طی یکماه اخیر شاهد افزایش پروازهای استان بوده ایم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با بیان اینکه مستندسازی و سند فرودگاه‌های استان به جزء فرودگاه جیرفت انجام شده است، تصریح کرد: بهسازی فرودگاه‌های استان امسال در دست اقدام است و مطالعات بهسازی فرودگاه‌های سیرجان و بم تکمیل شده اما به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم عملیات بهسازی آنها را آغاز کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=54536
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.