فرماندار قلعه‌گنج:


اختصاص 40 میلیارد ریال برای جلوگیری از آسیب سیلاب در قلعه‌گنج

فرماندار قلعه‌گنج گفت: ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور جلوگیری از آسیب‌های ناشی از سیلاب در قالب ساماندهی رودخانه‌های سورگاه و بچو در بخش مرکزی این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، محمد فلاح کهن اظهار کرد: این اعتبارات از محل ستاد بحران تامین شده و پیمانکار و مجری این طرح قرارگاه بسیج سازندگی است.

وی افزود: پروژه ساماندهی رودخانه‌های فصلی سورگاه و بچو با هماهنگی و نظارت اداره امور آب قلعه‌گنج آغاز شده است که امیدواریم با اجرای این پروژه میزان خسارت‌های وارده از سیل در روستاهای بخش مرکزی کاهش پیدا کند.

فلاح کهن بیشترین خسارت حوادث غیرقابل پیش‌بینی شهرستان قلعه‌گنج را متاثر از سیل دانست و ادامه داد: بخشی از مصوبات ستاد بحران سال گذشته تاکنون اجرایی نشده است و پیگیر هستیم که اجرایی شود.

رییس اداره امور اب قلعه‌گنج هم در این باره گفت: ۲ رودخانه سورگاه و بچو هنگام سیل و بارندگی بیشترین خسارت‌ها را به سکونتگاه‌های روستایی قلعه‌گنج وارد می‌سازند و ساماندهی این ۲ رودخانه در اولویت قرار دارد.

حسین تاجیک افزود: رودخانه سورگاه از میان روستاهای حاجی‌آباد، چراغ‌آباد، رستم‌آباد و جنگل‌آباد عبور می‌کند و رودخانه بچو نیز از میان روستاهای بلبل‌آباد، شمزان و تم‌چلی جریان دارد.

وی پیش‌بینی کرد با شروع عملیات لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های فصلی سورگاه و بچو که از چند روز قبل با استقرار ۲ دستگاه بولدوزر در روستای حاجی‌آباد بخش مرکزی شروع شده ۱۵ کیلومتر از رودخانه در نقاط حساس ساماندهی شود.

به گفته تاجیک همچنین ۲ دستگاه دیگر تجهیزات سنگین بزودی در محل روستای شمزان استقرار پیدا می‌کند تا کار ساماندهی این رودخانه‌ها تسریع شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100288
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.