مدیر کل کمیته امداد استان کرمان مطرح کرد؛


ایجاد ۱۰ هزار و ۱۰۸ مورد فرصت شغلی در کرمان

عسکری‌نژاد گفت: از ابتدای امسال تاکنون، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت و ۱۰ هزار و ۱۰۸ مورد فرصت شغلی در کرمان ایجاد شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان در دیدار مدیرکل و اعضای شورای مدیران کمیته امداد استان کرمان با او که در آستانه ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم ایران به‌ویژه دیار کریمان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم چنین تبریک ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری گفت: تأسیس این نهاد بسیار مفید، مؤثر، کارآفرین و محرومیت زدا را خدمت همه امدادگران که افسران این مجموعه ارزشمند هستند تبریک می‌گویم.

او با بیان اینکه کمیته امداد بعد از انقلاب در حجم کوچکی به طبقه محروم خدمت می‌کرد؛ ولی آرام آرام این نهاد به یک جریان بسیار پویا، ارزشمند تبدیل شد که برخی از وزارتخانه‌ها به گرد این نهاد نمی‌رسند، تصریح کرد: امروز کمیته امداد به یک جریان بسیار قدرتمند در حمایت از محرومان و محرومیت‌زدایی در کشور تبدیل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه ۳ مسئله دررابطه‌با کمیته امداد موردتوجه است که اولین مسئله، وسعت امدادرسانی این نهاد است که در مناطق محروم و صعب‌العبور و هر کجا که نیازمندی وجود دارد خدمت‌رسانی انجام می‌دهد، بیان کرد: نکته دوم تنوع کارهایی است که کمیته امداد در بحث خدمات‌رسانی در سطح جامعه انجام می‌دهد، درگذشته فقط بحث معیشتی نیازمندان و فقرا موردتوجه کمیته امداد بود؛ ولی امروزه حجم خدمات و فعالیت‌های این نهاد بسیار بالا است و یک وزارتخانه توانمند به‌اندازه کمیته امداد قادر نیست این حجم از فعالیت را به این خوبی انجام دهد.

او مسئله سوم در بحث کمیته امداد را توانمندسازی محرومان عنوان کرد و گفت: کمیته امداد در ۲ دهه اخیر یک مأموریت جدید که توانمندسازی محرومان است، دنبال می‌کند که بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه کمیته امداد از جمله نهادهایی است که از اوایل انقلاب کارکنان آن کاملاً ممتاز هستند، افزود: کارکنان کمیته امداد شخصیت‌هایی انقلابی، باانگیزه و متدین هستند و کم‌کاری در این نهاد وجود ندارد.

او گفت: خوشبختانه کمیته امداد در سراسر کشور از لحاظ نیروی انسانی کاملاً غنی است و نیروهای توانمندی در این نهاد فعالیت می‌کنند و کمترین وزارتخانه‌ای می‌تواند کیفیت کادر و نیروی انسانی خود را از لحاظ ایمانی و عملی با کمیته امداد مقایسه کند.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: کمیته امداد یک نهاد ارزشمند، مقدس با مأموریت بسیار ویژه الهی است که کار خود را به‌خوبی در سطح جامعه انجام می‌دهد.

امام‌جمعه کرمان خطاب به اعضای شورای مدیران کمیته امداد گفت: از زحمات همه شما به‌ویژه مدیرکل کمیته امداد که فردی پرکار و پرتلاش، جهادی و باانگیزه است، تشکر و قدردانی می‌کنم.

ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم ایران به‌ویژه دیار کریمان در انتخابات گفت: ۱۱۵ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که ماهیانه ۱۴۴ میلیارد تومان مستمری به‌حساب این خانواده‌ها واریز می‌شود.

او افزود: در بحث حمایت و صیانت از نهاد خانواده از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ هزار سری جهیزیه به ارزش ۹۶ میلیارد تومان به زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان اهدا شده است.

عسکری‌نژاد تصریح کرد: همچنین طی این مدت، ۶ هزار کمک موردی به ارزش ۳ میلیارد تومان به نیازمندان پرداخت شده است.

او گفت: در بحث اجاره مسکن از ابتدای امسال تاکنون، حدود ۹ میلیارد تومان اجاره مسکن به ۵ هزار و ۷۲۷ نفر از مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تصریح کرد: در بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان که یکی از اولویت‌های مهم کاری این نهاد است از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت و ۱۰ هزار و ۱۰۸ مورد فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

او افزود: در بحث کاریابی مددجویان و استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی نیز طی امسال ۷۶۰ نفر از مددجویان تحت حمایت و فرزندان آن‌ها از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کار شده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115918
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.