معاون قضایی دادگستری کرمان مطرح کرد؛


مشاوره ۴۹۰۰ پرونده در دادگاه‌های اطفال و نوجوانان استان کرمان

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۹۰۰ پرونده توسط مشاورین دادگاه‌های اطفال و نوجوانان کرمان مشاوره شده‌اند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از مهر، سیدمهدی قویدل معاون قضائی دادگستری استان کرمان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون راهبری مشاوره اطفال و نوجوانان استان کرمان توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شده است، افزود: براین‌اساس اقداماتی همچون برگزاری جلسات و دوره‌های آموزشی و توجیهی، بازدید از عملکرد و فعالیت مشاورین، تشکیل بانک اطلاعات، انجام مکاتبه با حوزه‌های قضائی استان و …انجام شده است.

معاون قضائی دادگستری استان کرمان افزود: تعداد ۲۹ شعبه در سراسر استان فعال است که با حضور ۴۶ مشاور اطفال به دعاوی اطفال و نوجوانان رسیدگی می‌کنند و از ابتدای امسال تاکنون بر اساس بانک اطلاعاتی تهیه شده و مستندات موجود نیز در ۴۹۰۰ پرونده مشاوره اطفال ارائه شده است.

او ضمن اشاره به اینکه در مرکز استان کرمان ۶ شعبه دادگاه اطفال و نوجوانان (یک شعبه کیفری یک – یک شعبه تجدیدنظر و ۴ شعبه کیفری ۲) فعالت دارند، گفت: با بهره‌گیری از حضور دائم ۴ مشاوره به ۱۶۰۰ پرونده اطفال در این شعب رسیدگی شده است.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۹۰۰ پرونده توسط مشاورین دادگاه‌های اطفال و نوجوانان استان کرمان با محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان مشاوره شده‌اند.

او ادامه داد: طی ۱۲ ماه امسال جلسات متعدد مشاوره و روان‌شناسی برای بزهکاران و والدین آنها تشکیل و با حضور در جلسات و تکمیل پرونده‌های شخصیت بزهکاران نیز در جهت اصلاح رفتارهای بزهکارانه و باز اجتماعی نمودن آنان نظریه‌های مشورتی و پیشنهادهای جایگزین حبس به قضات محترم دادگاه‌های اطفال ارائه داده‌اند.

قویدل یادآور شد: شهرستان سیرجان به لحاظ جمعیت بزرگ‌ترین شهرستان استان محسوب شده و دارای یک شعبه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان است که چهار مشاور نیز در این دادگاه همکاری می‌کنند، کمااینکه در سال جاری به تعداد ۸۰۰ پرونده با موضوع مشاوره اطفال و نوجوانان رسیدگی کرده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115914
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.