استاندار کرمان تاکید کرد


لزوم خلق ثروت توسط شهرداری‌ها

استاندار کرمان گفت: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در جهت خلق ثروت و درآمد پایدار استفاده کنند. وابسته بودن به بدنه دولت برای شوراها سم است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، محمدمهدی فداکار ظهر امروز ۱۳ اردیبهشت در همایش شهردارن و شوراهای اسلامی شهرهای استان کرمان در محل تالار خیام دانشگاه ولیعصر رفسنجان درباره مشکلات گاز در برخی شهرهای جنوبی استان اظهار کرد: بالای ۹۹ درصد مردم برخی شهرهای جنوب استان از گازی که دولت لوله‌کشی‌ها را انجام داده، استفاده نمی‌کنند.

استاندار کرمان در ادامه خطاب به شهرداران و اعضای شوراها بیان کرد: اعتماد مردم به شما مهمترین سرمایه است و در دوره چهار ساله می‌توان آن را تقلیل یا آن را افزایش داد که بستگی به عملکرد شهرداری و شوراها دارد و مردم در آینده بخواهند ارزیابی کنند به عملکرد نگاه می‌کنند.

وی افزود: دولت هزینه‌های زیادی برای گازدار شدن اهالی جنوب استان صرف کرده اما برخی دستگاه‌های اجرایی و اداری از این نعمت استفاده نمی‌کنند و نیز شهرهایی در جنوب استان وجود دارند که تنها یک درصد مردم با نصب علمک، گاز را استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: من متهم هستم به اینکه بیشتر به مناطق جنوبی استان کرمان سفر می‌کنم در حالی که می‌دانم سرانه ‌ها در همه موضوعات در شهرستان‌های استان عادلانه نیست به طور مثال در رفسنجان سرانه آموزشی و وضعیت مدارس از چند شهر جنوبی استان بدتر است.

فداکار تصریح کرد: حتی دولت در رفسنجان در بحث درمانی هزینه نکرده و بیشتر بیمارستان‌ها، واحدهای درمانی، مدارس و مساجد با کمک خیرین در این شهرستان احداث شده‌اند.

وی گفت: این در حالی است که  کیفیت راه های جنوبی استان کرمان خوب و مطلوب است؛ لذا رابط مردم و رفع مشکلاتشان، شما اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران هستید که بهتر است از امکانات موجود و منابع خدادادی مانند ظرفیت معادن در رفع مشکلات و توسعه و رونق بخشی استفاده کنید و دراآد پایدار ایجاد کنید.

فداکار بیان کرد: وابسته شدن به دولت برای شوراها سم است، بنابراین مراقبت کنید و با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری خلق ثروت صورت گیرد.

استاندار کرمان افزود: بودجه شهرداری رفسنجان در ۲ سال قبل ۴۰۰ میلیون تومان بود و سال گذشته به ۱۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافت که به سمت خلق ثروت رفته است.

وی توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی و بانوان را مورد تأکید قرار داد و افزود: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی قانون منع مداخله را رعایت کنند و در طرح‌های خاصی که بخواهد اجرا شود مشاوره حقوقی دریافت کنند تا دچار مشکل نشوند.

فداکار با بیان اینکه موارد تخلفات شوراها در استان کرمان خیلی کم است؛ گفت: شوراها ظرفیت مناسبی برای کمک به دولت و خدمات دهی به مردم هستند و شهرداری ها در بحث مسکن ملی و خواسته های مردم اعم از خدمات فرهنگی، آسفالت و ورزشی کمک کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103907
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.