شهردار منطقه ۳ کرمان:


برای قطع درختان مصوبه داشتیم، درختان آفت داشتند و سبزی چندانی نداشتند

روز گذشته درحالی‌که عضو شورای شهر کرمان و عضو کمیسیون ماده ۷ به کرمان‌نو گفته بود قطع درختان ابتدای بلوار زغال‌سنگ مصوبه کمیسیون ماده ۷ نداشته شهردار منطقه ۳ کرمان خلاف این گفته را مدعی شده و تأکید کرده درختان آفت‌زده بودند و سبزی چندانی نداشتند.

به گزارش کرمان‌نو، روز گذشته و هم‌زمان با روز درختکاری شهرداری کرمان برای اجرای قسمتی از طرح تفصیلی کرمان که ایجاد یک راست‌گرد برای بلوار زغال‌سنگ بود تعدادی درخت را قطع کرد که با واکنش رسانه‌ها و فعالان شهری و محیط‌زیست مواجه شد، حسینی شهردار منطقه ۳ کرمان امروز در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایرنا مدعی شده قطع درختان برای ایمنی لازم بوده و درختان قطع شده سبزی چندانی هم نداشتند.

شهردار منطقه سه کرمان گفت: اهالی منطقه شهرک شهید مطهری یا کسانی که از بلوار زغال‌سنگ تردد می‌کنند با زاویه ۹۰ درجه به بلوار آیت‌الله صدوقی وارد می‌شدند و از طرفی این بلوار از محورها و شریان‌های اصلی شهر است و خودروها در آن سرعت قابل‌توجهی دارند که این شرایط جان اهالی شهرک مطهری را تهدید می‌کرد.

او گفت: ازاین‌رو پیشنهاد قطع درختانی که در طرح کندرو ورودی بلوار زغال‌سنگ به بلوار آیت‌الله صدوقی واقع شده بودند را به کمیسیون ماده ۷ ارائه کردیم که با مصوبه این کمیسیون، همکاران ما در مجموعه شهرداری اقدام به قطع این درختان کردند.

شهردار منطقه سه کرمان ضمن تأیید قدمت حدود ۳۰ساله این درختان در پاسخ به این سؤال که “آیا راه دیگری جز قطع درختان برای ایمن‌سازی بلوار شهدای زغال‌سنگ وجود نداشت؟”، گفت: مشاور طرح تفصیلی همه ضروریات را نگاه و بعد از آن طرح را به شهرداری ابلاغ می‌کند، ما ناچار به این قطع درختان بودیم و همین‌جا تعهد می‌کنیم که درختان زیادی را در این محدوده منطقه ۳ بکاریم.

او بیان کرد: درختانی که در ابتدای بلوار زغال‌سنگ قطع شد درختانی آفت‌زده و پوک بودند و تنه‌های این درختان نیز به‌منظور مشاهده شهروندان موجود است.

حسینی خاطرنشان کرد: از طرفی این درختان قطع شده، سبزی آن‌چنان هم نداشتند و جای این درختان، درختان زیادتری کاشته خواهد شد.

چرا در روز درختکاری این درختان قطع شدند؟

او گفت: روز این اقدام را من انتخاب نکردم؛ ولی این پروژه کُندراه در ابتدای بلوار زغال‌سنگ باید تا قبل از شب عید ایجاد شود و در خدمت مردم باشد؛ شاید همکاران متوجه نبودند که دیروز چه مناسبتی است.

شهردار منطقه سه کرمان تأکید کرد: ورود از بلوار آیت‌الله صدوقی (جاده تهران) به بلوار زغال‌سنگ سال گذشته ایمن و راست‌گرد آن ایجاد شد، اما برعکس این ایمن‌سازی به‌خاطر مشکلاتی که با شرکت زغال‌سنگ داشتیم ایجاد نشده بود.

او بیان کرد: تعهد می‌دهیم تعداد خیلی زیادی در سطح منطقه ۳ کاشته شود کمااینکه تاکنون هم کشت شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116043
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.