استاندارد برای آسانسور چهار مجتمع بزرگ کرمان اعلام جرم کرد


آسانسورهای مجتمع‌ پزشکی تخصصی نگین استقلال، خانه مسافر، شهر ستاره‌ها و مجتمع پزشکی سلامت کرمان

اداره‌کل استاندارد استان کرمان با اشاره به اعلام جرم به علت ممانعت از پلمب چهار دستگاه آسانسور از جمله مجتمع پزشکی تخصصی نگین استقلال، خانه مسافر، شهر ستاره‌ها و مجتمع پزشکی سلامت کرمان، اعلام کرد، آسانسور مجتمع افق (فولاد مشیز بردسیر) نیز اخطار دریافت کرده است.

به گزارش‌ کرمان‌نو به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمان، پس از پایان مهلت اخطار حقوقی آسانسور و بازدید مجدد کارشناس حقوقی اداره کل از اماکن یاد شده، به علت استفاده غیرقانونی از آسانسور و ممانعت از پلمب، مدیران مراکز یاد شده ضمن اعلام جرم، به مراجع قضایی معرفی شدند.

استاندارد کرمان همچنین اعلام کرد که ضمن بازرسی کارشناس حقوقی این اداره کل، از مجتمع افق (فولاد مشیز بردسیر)، این مجتمع به علت استفاده از آسانسور فاقد گواهینامه بازرسی و شناسه ملی آسانسور اخطار کتبی دریافت کرده و در صورت کوتاهی برای دریافت مجوز یاد شده، ضمن پلمب به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

همچنین روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمان در ادامه به امحای مواد غذایی فاسد پرداخته و در این زمینه به توقیف، جمع آوری و امحای ۵۶ هزار و ۶۰۸ عدد انواع فرآورده های غذایی غیراستاندارد شامل انواع کیک، بیسکویت و نوشیدنی توسط این اداره کل اشاره کرد.

براساس این گزارش، پس از بازدید و بازرسی کارشناس حقوقی این اداره کل از انبار شرکت پخش مواد غذایی (شیرین عسل، شعبه کرمان) فرآورده‌های غذایی تاریخ گذشته شامل انواع کیک، بیسکوییت و نوشیدنی مشاهده و توقیف شد و پس از اقدامات قانونی و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و مرکز خدمات جامع سلامت، مواد غذایی جمع ‌آوری شده با نظارت کارشناس حقوقی این اداره کل در محل سایت بازیافت و دفن زباله امحا شد.

استاندارد کرمان همچنین، از شهروندان درخواست کرد، ضمن خرید از مراکز و فروشگاه‌های معتبر، به مشخصات درج شده بر روی کالا از جمله نشان استاندارد، کد ردیابی ۱۰ رقمی، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را به اداره حقوقی اطلاع رسانی کنند.

فربین عوض پور مدیر روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمان اظهار داشت: کارشناسان استاندارد این مواد غذایی فاسد را طی یک فقره بازدید طی ۲ روز گذشته از بازار کرمان جمع آوری و امحا کرده اند.

استاندارد کرمان متولی کیفیت در کالاهای تولیدی این استان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111596
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.