مدیر کل راه شهرسازی جنوب کرمان:


اهداف توسعه شهر جیرفت در شهرک «نوین» دیده‌شده است

مدیر کل راه شهرسازی جنوب کرمان دررابطه‌با طرح توسعه‌ای جیرفت اظهار کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن شهرک «نوین» در مسیر ارتباطی جاده جیرفت – بلوک جانمایی شده و واگذاری در این شهرک به صورت واحدهای ویلایی است.

به گزارش کرمان‌نو، ابراهیم امیری مدیر کل راه شهرسازی جنوب کرمان با عنوان اینکه شهرسازی در جیرفت در یک محدوده خاص از جیرفت شکل گرفته و به دلیل وجود رودخانه‌ها و ماهیت راه‌های ارتباطی جیرفت به یک سمت خاص حرکت کرد و شهر شکل‌گرفته است، بیان نمود: با نگاه زمین‌شناسی و بررسی گسل‌های موجود در سمت دیگر شهر در قسمت «کهوروییه» و «کلرود» از لحاظ زمین‌شناسی امن‌تراست و از حیث خطر سیل باتوجه‌به شیب مطلوب این قسمت نسبت به بقیه شهر، خطر سیل هم تهدیدی نمی‌کند.
مدیرکل راه و شهرسازی یکی دیگر از تهدیدهای منطقه شهری را فرونشست اعلام کرد و گفت: در این چالش هم برای منطقه کلرود و کهوروئیه به دلیل نوع بافت خاک تهدیدی محسوب نمی‌شود.
دیرکل راه و شهرسازی با عنوان اینکه سایت جدید با نام‌گذاری به‌تناسب شهر قدیم جیرفت، شهرک «نوین» جیرفت نام‌گذاری شده است، بیان داشت: پیمانکار این پروژه مشخص و تجهیز کارگاه انجام شده و از همین تاریخ هم عملیات آماده‌سازی شروع شده است.
او با اشاره به اینکه حدود ۷ هزار واحد در این شهرک در نظر گرفته شده افزود: علاوه بر اجرای پروژه احداث پل سوم بر روی هلیل رود، برنامه داریم که به‌صورت نمونه ۶ واحد در این محل اجرا می‌شود که با دیدن این واحدها اعتمادسازی صورت بگیرد. از طرفی شبکه آبرسانی و هزینه خرید لوله و اتصالات و اجرای برق تامین شده و در یک ماه آینده تأمین برق و آب و زیربنایی ۳ مدرسه در سه مقطع شروع می‌شود وعلاوه بر آن درکوتاهترین زمان ساخت مسجد و کلانتری و درمانگاه نیز در برنامه قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117126
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.