آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با هشدار قرمز هواشناسی


استاندار کرمان: هیچ کم‌کاری از مدیران و مسئولان قابل قبول نیست

استاندار کرمان در جلسه شورای اداری استان ضمن تاکید بر آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با هشدار هواشناسی استان، از مردم خواست همکاری لازم در این زمینه را داشته باشند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار با اشاره به هشدار سطح قرمز استان و بارندگی‌های سنگین در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، گفت: «در کل استان بارندگی خواهیم داشت، اما اوج این بارندگی‌ها در جنوب استان و به‌خصوص در منطقۀ جازموریان خواهد بود».
او افزود: «همۀ دستگاه‌ها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم باید کمک کنند تا رحمت الهی برای مردم زحمت ایجاد نکند، لذا در این زمینه ستاد بحران در همۀ شهرستان‌ها تشکیل و مرخصی همۀ مدیران کل در استان لغو شده است.»
فداکار با بیان این‌که فرمانداران، شهرداران و دهیاران باید در آماده‌باش کامل قرار داشته باشند، یادآور شد:«همچنین باید تدابیر لازم در خصوص راه‌ها، مناطق روستایی، پل‌ها و سیل‌بندها اندیشیده شود.»
او در ادامه با اشاره به ضرورت آمادگی کامل ادارات برق، گاز و آب و همچنین مخابرات در استان، خاطرنشان کرد:«کشاورزان برداشت‌های خود را در حد امکان تا روز دوشنبه انجام دهند و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از محصولات خود مراقبت لازم را داشته باشند.»
استاندار کرمان با اشاره به اینکه گروه‌های مردمی و جهادی نیز با حضور در منطقه آمادگی لازم را داشته باشند، افزود:«در صورت نیاز با همکاری آموزش و پرورش مردم در مدارس اسکان داده شوند.»
او بیان کرد:«جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن جنوب جهت پیش‌بینی خسارات، آمادگی لازم را داشته باشند. در شرق استان به‌خصوص ریگان باید آمادگی لازم وجود داشته باشد، همچنین مراکز حیاتی مثل نانوایی‌ها و پمپ‌بنزین‌ها مخازن خود را تأمین کنند که دچار کمبود نشوند.»
فداکار با اشاره به اینکه مردم باید کمک کنند چراکه نقش اصلی با مردم است و باید پیش‌بینی لازم را در این زمینه داشته باشند، افزود:«بیمارستان، مراکز درمانی، شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی نیز باید مراقبت لازم را داشته باشند».
او با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی لازم باید در شهرستان‌ها انجام شود، خاطرنشان کرد:«باتوجه به فصل بهار و برداشت محصولات، این بارندگی ممکن است خساراتی ایجاد کند. از طرف دیگر هیچ کم‌کاری از مدیران و مسئولان قابل قبول نیست لذا باید در حد توان کمک کرد که کشاورزی کمتر آسیب ببیند.»
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117122
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.