در نشست عمومی شورای شهر کرمان:


نامگذاری محدوده‌ای از خیابان شهید رجایی(خورشید)، از تقاطع جانباز تا ابتدای جاده زرندی به نام «شهید آیت‌الله رئیسی»

در نشست عمومی شورای شهر کرمان مصوب شد ، خیابان «شهید رجایی» از چهارراه «جانباز» که در امتداد خیابان «شهید رجایی» است و همچنین به سمت مشهد قرار دارد، به نام «شهید آیت‌الله رئیسی» نام‌گذاری شود.

به گزارش کرمان‌نو و به نقل از روابط عمومی شورای شهر کرمان در نشست عمومی شورای شهر کرمان بنا به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و  براساس پیشنهاد کمیتۀ نام‌گذاری ،مبنی بر نام‌گذاری خیابان «پیروزی» از چهارراه مسجد «قائم(عج)» تا خیابان «ادیب» به نام «شهید سیدحمیدرضا هاشمی» و نام‌گذاری خیابان «شهید رجایی» از تقاطع بلوار «جانباز» تا ابتدای جاده زرند به نام «شهید آیت‌الله رئیسی»،اشاره شد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز در این زمینه اظهار داشت: درخصوص خیابان «شهید سیدحمیدرضا هاشمی» مصوبه شورا را داشتیم، اما به فرمانداری ارسال نشده بود و جهت تغییر تابلو به مشکل خورده بودند.

محمود بابایی، خاطرنشان کرد: درخصوص نام‌گذاری خیابانی به نام «شهید آیت‌الله رئیسی» که اعضای شورا دغدغۀ جدی در این رابطه داشتند، سه پیشنهاد داده شد؛ اینکه از پل «شهید بادپا» تا پل تا پل «حجاج» به نام «شهید آیت‌الله رئیسی» نام‌گذاری شود و مابقی به نامی که هست، بماند.

وی ادامه داد: پیشنهاد دوم این بود که بلوار «جهاد» به نام شهید رئیسی گذاشته شود که موازی با خیابان «شهید رجایی» هم هست؛ ضمن اینکه بهسازی صورت‌گرفته در بلوار «جهاد» هم شاید تأثیر مثبتی در این زمینه داشته باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا افزود: پیشنهاد سوم این بود که خیابان «شهید رجایی» از چهارراه «جانباز» که در امتداد خیابان «شهید رجایی» است و همچنین به سمت مشهد قرار دارد، به نام «شهید آیت‌الله رئیسی» نام‌گذاری شود که در کمیسیون با این پیشنهاد موافقت شد.

بابایی خاطرنشان کرد: پس از آن در کمیسیون مطرح شد که با توجه به اینکه در کرمان دو خیابان به نام «شهید اسدالله رئیسی» و «شهید احمد رئیسی» داریم، لازم است این موضوع بیشتر بررسی شود.

رییس شورا در این خصوص بیان کرد: با این نام‌گذاری مخالف نیستم، اما وقتی دو اسم مشابه موجود است، باعث اشتباه می‌شود و باید معبری را به نام شهید رئیسی نام‌گذاری کنیم که مردم آن را به‌کار ببرند.

علیرضا نادری افزود: خیابان «جهاد» برای مردم به همین نام جا افتاده و مردم نام جدید را به‌کار نمی‌برند؛ خیابان «شهید رجایی» را هم مردم هنوز به نام قبلی آن، «خورشید» می‌نامند؛ انتخاب خیابان باید به‌گونه‌ای باشد که مردم نام جدید را به‌کار ببرند؛ بنابراین، این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد.

درنهایت این موضوع با شش رأی موافق و چهار رأی ممتنع، به تصویب رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=118822
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.