در جلسه مجمع نمایندگان در مس باهنر مطرح شد؛


خرید سهام مس باهنر توسط فملی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود

به گزارش «کرمان نو» برخی از اعضای مجمع نمایندگان استان امروز در برنامه‌ای یک روزه به واحدهای صنعتی مرکز استان سرکشی کردند. در این بازدیدها نمایندگان مهمان مس باهنر بودند. نمازی زاده مدیرعامل مس باهنر بار دیگر بر لزوم خرید سهام مس باهنر توسط شرکت ملی مس ایران تاکید کرد.

۴۵ درصد از ظرفیت مس شهید باهنر خالی است. نمازی‌زاده، مدیرعامل این شرکت در جلسه با مجمع نمایندگان تأکید دارد که ترکیب فعلی سهام‌داران به جهت تقسیم سود اجازه ایجاد خط جدید تولید و محصول جدید را نمی‌دهد. در این نشست تأکید بر مطالبه عمومی شدن خرید بخشی از سهام این شرکت توسط صنایع ملی مس و صحبت مجمع نمایندگان با وزیر است.
احسان نمازی‌زاده، مدیرعامل مس شهید باهنر با بیان اینکه ۸ هزار میلیارد تومان از منابع شرکت سال گذشته صرف خرید کاتد مس شده است، گفت: همان‌طور که می‌دانید ظرف ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته شرکت‌های بزرگ نشان دادند که هیچ تمایلی به سرمایه‌گذاری در پایین‌دست ندارد، مس شهید باهنر نیز با ترکیب فعلی سهام‌دارانش و این شیوه تقسیم سود، منابع کافی برای ایجاد خط تولید و محصولات جدید ندارد.
نمازی‌زاده در این جلسه از مجمع نمایندگان خواست تا خرید سهام این شرکت یا توسط شرکت ملی مس در دستور کار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار «کرمان نو» حسن‌پور نماینده کرمان و راور در ادامه صحبت‌های مدیرعامل مس شهید باهنر غضنفرآبادی، رئیس مجمع نمایندگان استان را خطاب قرار داد و درخواست کرد تا این موضوع به مطالبه عمومی تبدیل شود.
حسن‌پور دراین‌رابطه ادامه داد: مس با ۵۵ درصد ظرفیت کار می‌کند و ۴۵ درصد از ظرفیت خالی است، خواهش ما این است که مس بخشی از سهام اینجا را بخرد و این اقدام به‌عنوان مطالبه عمومی استان از وزیر صمت مربوطه درخواست شود.
شایان‌ذکر است این موضوع بارها توسط استاندار کرمان هم مطرح شده بود و خیابانی مدیرعامل مس ایران پاسخ روشنی غیر از وعده به آن نداده بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122593
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.