استاندار کرمان:


 صنایع سیرجانی از نظر اشتغال بهتر عمل کردند

 استاندار کرمان در نشست همکاری صنایع بزرگ و کوچک به میزبانی مس سرچشمه و با حضور مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی مس برگزار شد اعلام کرد که مس در حوزه اشتغال به‌خوبی عمل‌نکرده و شهرستان رفسنجان بین ۸ تا ۱۲ هزار نفر بیکار دارد.

به گزارش «کرمان نو» محمدمهدی فداکار در ادامه صحبت‌هایش شیوه عملکرد صنایع بزرگ در شهرستان سیرجان را بهتر ارزیابی کرد و اذعان کرد که میزان بیکاری در این شهرستان کمتر است و صنایع جانبی اطراف آن شکل‌گرفته‌اند.

 فداکار در این نشست ضمن تصدیق این نکته که درآمد شرکت مس برای سهام‌دار است و درآمدهایی مثل مالیات و حقوق دولتی برای دولت، تأکید کرد که صنایع بایستی برای شهرستانی که در آن مستقر هستند مایه خیروبرکت باشند و زیرساخت‌های را برای آن شهرستان فراهم کنند. اشاره مستقیم او در کنار ایجاد زیرساخت، ایجاد صنایع جانبی و پایین‌دستی و کمک برای حل اشتغال منطقه بود.

 او در این نشست از خرید واکن برای شرکت گل‌گهر از مجموعه خارج از استان با وجود استقرار شرکت واگن‌سازی در داخل استان انتقاد کرد و در ادامه از شرکت‌ها بزرگ خواست تا همان‌طور که برای کنکور هم ضرایبی قائل هستند، برای شرکت‌های داخل استان ضرایب بیشتری در نظر بگیرند و شرکت‌ها کوچک و متوسط استانی را حمایت کنند.

در این نشست که با برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های استان کرمان در مس سرچشمه تشکیل شده بود، استاندار در ادامه صحبت‌هایش به مصوبه شورای تأمین استان اشاره کرد و گفت: از گوشت و نخود مصرفی تا قطعات و خدمات موردنیاز شرکت‌های یا بزرگ استان کرمان بایستی از داخل استان خریداری شود و ما این مصوبه شورای تأمین را گذاشتیم تا به نحوی فشار بیشتری روی این موضع بیاید.

 شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت شرکت‌های بزرگ از این شرکت‌ها در کنار ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای صنایع از دیگر موضوعات موردتوجه استاندار در این نشست بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=118874
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.