امیرتیموری دبیر برگزاری چهارمین دوره از نمایشگاه زنجیره فولاد و مس:


نمایشگاه زنجیره تولید فولاد و مس‌کرمان مهمترین رویداد این محصولات استراتژیک در کشور است

بردیا امیرتیموری دبیر برگزاری چهارمین دوره از نمایشگاه زنجیره فولاد و مس درخصوص این نمایشگاه گفت: این چهارمین دوره از این نمایشگاه است که در کرمان برگزار می‌شود.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از پیام‌آوران معدن و فولاد، امیرتیموری دبیر برگزاری چهارمین دوره از نمایشگاه زنجیره فولاد و مس گفت: در ۳ دوره قبلی این نمایشگاه با عنوان نمایشگاه زنجیره تأمین فولاد یا سیمکس برگزار می‌شد پ از این دوره باتوجه‌به اینکه توجه به توجه به زنجیره تأمین مس در دستور کار ایمیدرو قرار گرفته این موضوع از امسال به نمایشگاه اضافه شده و از امسال با عنوان سایس sice برگزار خواهد شد.

او یادآور شد استان کرمان غنی‌ترین منابع مس کشور را دارد و نخستین استانی است که در آن به شکل رسمی و حرفه‌ای معدن‌کاری و استخراج مس در این ابعاد انجام شده است .

دبیر برگزاری سایس در رابطه‌ با این دوره از این رویداد بین‌الملی گفت: دوره چهارم این نمایشگاه در سایت نمایشگاه بین‌المللی کرمان در ۳ سالن نمایشگاهی و در فضای نزدیک به پنج هزار و پانصد مترمربع برگزار خواهد شد.

1 30 scaled 2

امیرتیموری ادامه داد: همچنین در فضای غیرمسقفی حدود دو هزار متر شرکت‌های مختلف تجهیزات و ماشین‌آلات مرتبط خود را به نمایش می‌گذارند.

دبیر نمایشگاه سایس افزود: این نمایشگاه با استقبال خوبی از سوی مشارکت‌کنندگان مواجه شده و بسیاری از شرکت‌های بزرگی که جزو ۱۰ شرکت برتر بورس کشور هستند همچون شرکت مس ملی ایران، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین، شرکت فولاد هرمزگان جنوب، هلدینگ میدکو و بسیاری از سایر شرکت‌های بزرگ بورسی در آن حضور دارند. از سوی دیگر بسیاری از تأمین‌کننده‌های کالاها و سازندگان قطعات موردنیاز شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی هم در این نمایشگاه حضور دارند.

او ادامه داد: در ایام نمایشگاه کنفرانس‌های جانبی در کنار نمایشگاه در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق کرمان برگزار می‌شود.

امیرتیموری با اشاره به ظرفیت‌های شهر کرمان گفت: کرمان به‌عنوان معدنی‌ترین استان ایران شناخته شده و در حدود ۲۵ درصد منابع معدنی ایران در کرمان قرار دارد و ۵۵ درصد سنگ‌آهن کشور در کرمان تولید می‌شود. همچنین نخستین استانی که مس در آن استخراج و بهره‌برداری شد همین استان بود و بیشترین پهنه‌های کانی مس هم در استان کرمان قرار دارد.

باتوجه‌به اینکه ۳ مجموعه بزرگ یعنی منطقه گل‌گهر و مس ملی شامل دو منطقه سرچشمه و مس خاتون‌آباد در شهربابک و هلدینگ مدیکو که در شهرستان‌های مختلف فعالیت دارد، در کنار دیگر شرکت‌ها رشد صنعت فولاد در استان کرمان شتاب فزاینده‌ای به خود گرفته است و این استان را به قطب صنعت فولاد و مس کشور تبدیل کرده است .

رئیس هیئت‌مدیره شرکت توسعه تجارت ارت مجری رویداد زنجیره تأمین فولاد و مس کرمان یادآور شد: موقعیت استان کرمان باتوجه‌به اینکه در مسیری مواصلاتی مرکز کشور بوده و نزدیک به دریاهای آزاد است برای معدن‌کاری دارای موقعیت ویژه‌ای است. کرمان منابع زیرزمینی سنگ‌آهن و مس و سایر کانی‌ها را دارد که راه توسعه صنایع پایین‌دستی صنایع معدنی را در استان ساده کرده و توان جذب سرمایه‌گذاری بالایی را برای این حوزه فراهم آورده است که برگزاری نمایشگاه می‌تواند بسیاری را با این حوزه‌های سرمایه‌گذاری آشنا کند. این موضوع برای شرکت‌های خارجی و داخلی جذاب است تا مراودات تجاری خود را با ۳ شرکت میدکو، گل‌گهر و مس ملی در بستر نمایشگاه زنجیره تأمین فولاد و مس افزایش دهند.

این فعال حوزه نمایشگاهی با اشاره به نمایشگاه معدن کرمان تصریح کرد: نمایشگاه معدن کرمان که همه ساله برگزار می‌شود باتوجه‌به فضای کم سایت نمایشگاهی کرمان پاسخگوی نیاز تمام علاقه‌مندان به حضور در نمایشگاه نیست و بسیاری از شرکت‌ها حضور در نمایشگاه زنجیره تأمین فولاد و مس را انتخاب می‌کنند و این رویداد در حقیقت تکمیل‌کننده نمایشگاه معدن کرمان است .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111042
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.