سامانه هوانما در راهداری جنوب کرمان راه‌اندازی شد

 معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از راه‌اندازی سامانه هوانما برای نخستین مرتبه در اداره‌کل راهداری جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حمید رضایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سامانه هوانما در اتاق عملیات مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی سامانه هوا نما اطلاعات ارائه شده به کاربران را تکمیل تر و جامع تر کرده است.

وی هدف از راه اندازی سامانه هوانما را اطلاع ‌رسانی از وضعیت آب و هوای نقاط مختلف کشور با همکاری اداره کل هواشناسی استان کرمان اعلام و تصریح کرد: این سامانه آخرین وضعیت جوی شامل درجه حرارت، رطوبت هوا، ریزش برف و باران و پیش بینی وضعیت جوی کشور را تا ۲۴ ساعت آینده با استفاده از سامانه اطلاع‌ رسانی اداره کل هواشناسی در اختیار کارشناسان مرکز مدیریت قرار می دهد.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان ادامه داد: استفاده از این سامانه نسبت به ایجاد آمادگی بیشتر گشت های راهداری و ترابری در جاده ها و راهدارخانه ها کمک می کند.

وی گفت: سامانه هوا نما به شیوه گرافیکی کاربران را از وضعیت هوای حاضر و پیش بینی وضع هوای شهرهای دیگر کشور آگاه می کند.

رضایی افزود: با در دسترس قرار گرفتن سامانه هوانما کارشناسان مستقر در مرکز مدیریت راه‌ها بهتر و دقیق تر می توانند نسبت به راهنمایی مردم، مسافران و رانندگان اقدام و اطلاعات جوی راه‌ها را در اختیار آنها قرار دهند.

وی ادامه داد: کارشناسان مرکز مدیریت نقش تاثیرگذاری در پاسخگویی و راهنمایی مردم و رانندگان در زمان حوادث و بارندگی ها دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76782
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.