رئیس‌کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان خبر داد:


انجام تمام مزایده‌های دادگستری، الکترونیکی و از طریق سامانه ستاد

صبح امروز چهارشنبه ۴ مهرماه آیین راه‌اندازی سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) برگزار شد. این سامانه باهدف سهولت شرکت افراد در مزایده‌های مختلف راه‌اندازی شده که به گفته مختاری، رئیس‌کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان این سامانه مزایای زیادی برای برگزاری مزایده‌ها خواهد داشت.

به گزارش کرمان‌نو، رئیس‌کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان با بیان اینکه پیش‌ازاین مزایده‌ها به‌صورت سنتی انجام می‌شد گفت: با راه‌اندازی سامانه ستاد مزایده‌ها الکترونیکی شده و این مزایده‌ها با استقبال کم‌تر انجام می‌شود بنابراین نیاز است به اطلاع مردم رسانده شود تا مردم برای آگاهی از مزایده‌ها از این سامانه استفاده کنند.

مختاری ادامه داد: مزایده اموال توقیفی در دادگستری از سامانه ستاد به اطلاع مردم رسانده می‌شود؛ بنابراین مردم می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

او افزود: این روش یک نوع تجارت الکترونیکی است که با راه‌اندازی آن دیگر نیاز به حضور مردم به شعبات متعدد اجرای احکام در شهرهای مختلف نیست و هر کسی در هر کجای کشور و بدون حضور فیزیکی می‌تواند از طریق این سامانه در مزایده شرکت کند

رئیس‌کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان در ادامه گفت: مردم می‌توانند در این سامانه لیست اموال را ببینند پرداخت خود را داشته باشند.

او با بیان اینکه ما در جهان الکترونیکی باید به سمت الکترونیکی شدن پیش برویم گفت: حالا مزایده الکترونیکی قانون است و ما باید تمام مزایده‌ها را از این طریق انجام دهیم.

مختاری درمورد مزایای مربوط به سامانه ستاد گفت: از جمله مزایای مزایده از طریق این سامانه شفاف‌شدن معاملات است

همچنین عامل انسانی نیز حذف شده و مشکلاتی که قبلاً ایجاد می‌شد وجود ندارد. یکی دیگر از مزایای این سامانه حذف رانت اطلاعاتی که در روش سنتی برخی افراد به آن دسترسی داشتند است.

او ادامه داد: کاهش هزینه و صرفه‌جویی در وقت نیز موضوع مهم دیگری است. مردم در هر جا می‌توانند به این سامانه دسترسی داشته باشند و امکان برخط بودن مزایای دیگر این سامانه است.

او با بیان اینکه پرداخت‌ها نیز در این سامانه آنلاین است گفت: پرداخت قیمت و سمن معامله نیز به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. علاوه بر پرداخت مبلغ مزایده به‌صورت آنلاین در صورت برنده‌نشدن در مزایده هم عودت وجه آنلاین انجام می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122166
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.