با دستور رییس دادگستری ریگان صورت گرفت


حکم انفصال از خدمات دولتی برای ۲ کارمند متخلف در ریگان

با کیفرخواست صادره از دادسرای ریگان مبنی بر تحصیل مال نامشروع دو نفر از کارمندان ادارات دولتی پس از رسیدگی، به حکم انفصال ۱۰ ساله و ۷ ساله از خدمات دولتی محکوم شدند.

رئیس دادگستری ریگان از انفصال از خدمات دولتی دو کارمند متخلف یکی از ادارات ریگان به دلیل تحصیل مال نامشروع خبر داد و گفت: با هر گونه فساد اداری برخورد جدی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، جواد دهقان، رئیس دادگستری شهرستان ریگان ظهر امروز در جمع خبرنگاران، از انفصال دو کارمند متخلف یکی از ادارات ریگان خبر داد و اظهار داشت: با هر گونه فساد اداری برخورد جدی انجام شده و هیچ گونه مماشاتی در کار نخواهد بود.وی با اشاره به جزئیات این خبر، گفت: کیفرخواست صادره از دادسرای ریگان مبنی بر تحصیل مال نامشروع دو نفر از کارمندان ادارات دولتی پس از رسیدگی، به حکم انفصال ۱۰ ساله و ۷ساله از خدمات دولتی محکوم شدند.
. انفصال از خدمت در اصطلاح به معنای؛ ممنوعیت کارمند از پرداختن به شغلی است که به مناسبت آن مرتکب جرم شده است.  این مجازات از درجه ۷-۶ است و برای مستخدم رسمی که مرتکب تقصیر اداری شده است در نظر گرفته می‌شود.

درصورت انفصال موقت فرد پس از اتمام محکومیت می‌تواند به شغل قبلی خود بازگردد. مثلا ماده ۵۷۶ ق. م. ا. سوء استفاده و جلوگیری از اجرای قوانین توسط صاحب منصبان ومستخدمین و مأمورین دولتی را مستوجب مجازات انفصال از خدمات دولتی از یک تا ۵ سال دانسته و ماده ۶۰۱ ق. م. ا. عدم پرداخت حق الزحمه افراد، پس از به حساب دولت آوردن هزینه‌ها را باعث انفصال موقت از سه ماه تا سه سال می داند.

همچنین بر اساس ماده ۶۰۶ ق. م. ا. رؤسا یا مدیرانی که پس از اطلاع از وقوع جرم ارتشاء یا اختلاس یا تصرف غیر قانونی، مراتب را به مراجع صلاحیتدار قضایی یا اداری اعلام ننمایند، علاوه بر حبس از ۶ ماه تا دوسال، به انفصال موقت از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98855
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.