رئیس کل دادگستری استان کرمان:


خسارات ناشی از طرح انتقال آب شهیدان امیرتیموری`پرداخت شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر تعیین تکلیف شهرک جهاد زرند و پرداخت خسارت‌های ناشی از اجرای طرح انتقال آب شهیدان امیرتیموری به کرمان تاکید کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان کرمان امروز با سه دستور کار بررسی و اتخاذ تصمیم در ارتباط با شهرک جهاد شهرستان زرند، تسریع در اجرای طرح کاداستر با همکاری ادارات مربوطه و پرداخت خسارات ناشی از طرح انتقال آب شهیدان امیرتیموری به کرمان به زمین، درختان و منابع آبی اراضی واقع در مسیر اجرای این طرح با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان و اعضای این شورا مورد بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در شورا با اشاره به اینکه تعیین تکلیف شهرک جهاد در حال حاضر یک مطالبه مردمی است، اظهار داشت: واگذاری این اراضی حدود ۲۳ سال قبل از طریق مراجع قانونی انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه باید بررسی شود که آیا واگذاری این اراضی در حدود اختیارات وزیر مربوطه وقت بوده است یا خیر، گفت: اگر مردم وظایف قانونی خود را انجام داده و هزینه‌های مربوطه را پرداخت کرده‌اند، باید نسبت به حل این مشکل اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه در شورای حفظ حقوق بیت‌المال به دنبال آن هستیم که یک راهکار قانونی برای حل مشکل مردم در ارتباط با شهرک جهاد شهرستان زرند اندیشیده شود، بر تشکیل کارگروهی با حضور مسئولان مربوطه و با همکاری مردم به منظور حل مشکل این شهرک تاکید کرد و گفت: در نهایت باید یک طرح اجرایی و مورد توافق مردم تدوین و به شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان ارائه شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه در ارتباط با دستور کار دوم این جلسه مبنی بر اجرای طرح کاداستر بیان کرد: هر نهادی که به وظیفه قانونی خود در راستای اجرای طرح کاداستر عمل نکند از سوی سازمان بازرسی استان به عنوان ترک فعل مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی بر تسریع صدور اسناد مالکیت اشخاص به اسناد تک برگ از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک استان کرمان تاکید کرد و ادامه داد: به منظور اجرای طرح کاداستر باید ارائه هر گونه خدمت به اسناد دفترچه‌ای ممنوع شده و خدمات براساس اسناد تک برگ ارائه شود.

حمیدی درباره پرداخت خسارات ناشی از طرح انتقال آب شهیدان امیرتیموری به کرمان به زمین و آب اراضی واقع در مسیر اجرای این طرح گفت: در راستای اجرای این طرح، در برخی مناطق هم درخت‌ها خسارت دیده‌اند، هم آب موجود براساس زهکشی‌های انجام شده، خشک شده و هم به زمین کشاورزی خسارت وارد شده است و طبق قانون این خسارت‌ها باید پرداخت شود.

وی گفت: در راستای مصوبات شورای تامین استان مصوب شد شرکت آب منطقه‌ای بتواند خسارت‌های وارده به آب، درخت و اراضی واقع در مسیر اجرای طرح تونل انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری را پرداخت کند.

مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز در این جلسه، اظهار داشت: بین قانون توزیع عادلانه آب و قانون نحوه تملک اراضی مورد نیاز دولت مجموعاً تعارضی وجود ندارد و به نظر می‌رسد دولت مکلف است کلیه خسارات وارده به مالکین در راستای اجرای طرح انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری را بپردازد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل فرحبخش، رئیس دادگستری شهرستان زرند درباره نخستین دستور کار شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان که درباره بررسی و اتخاذ تصمیمم درباره شهرک جهاد شهرستان زرند بود، گفت: در سال ۷۴ با حضور فرماندار وقت، بخشدار وقت و رئیس جهاد سازندگی وقت طرحی تحت عنوان “طرح توسعه منطقه ده چنار” مطرح شده است و تصمیم بر این شده که ۹۱.۵ هکتار اراضی این منطقه در اختیار مردم کم بضاعت قرار گیرد و در این ارتباط مجموعاً ۷۹ میلیون تومان به حساب خزانه دولت واریز شده و تاکنون این طرح اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه عدم اجرای این طرح موجب نارضایتی مردم شده است، تاکید کرد: در صورت عدم همکاری لازم برای رفع مشکلات مربوط به این پروژه، شاهد ورود قریب هزار پرونده علیه دولت به دادگستری زرند خواهیم بود.

رئیس دادگستری شهرستان زرند یادآور شد: شهرستان زرند با توجه به موقعیت جغرافیایی خود شاهد حضور تجار، صنعتگران و نیز حجم کثیری از اشخاص است و از این رو قیمت اراضی در این شهرستان گزاف و پرداخت اجاره مسکن دشوار است و عدم تعیین تکلیف این اراضی موجب نارضایتی مردم شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103967
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.