رئیس کل دادگستری استان کرمان خبر داد


راه‌اندازی شعبه‌های رسیدگی به جرائم اتباع افغان در کرمان

رییس‌کل دادگستری کرمان، تعیین شعبه‌های ویژه به منظور رسیدگی به پرونده‌های جرائم مربوط به افاغنه را مورد تاکید قرار داد و گفت: این شعب باید در تمام حوزه‌های قضایی به منظور بررسی تخصصی پرونده‌های جرائم افاغنه راه‌اندازی شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حمیدی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با موضوع سرقت که با حضور ویدئو کنفرانس مقامات قضایی استان برگزار شد با تاکید بر اینکه سرقت در دین مبین اسلام نیز بسیار نکوهیده بوده و برای آن حد تعیین شده است، افزود: سرقت، جرمی است که شرع مقدس و قوانین و مقررات موجود از ما مطالبه می کند لذا نباید به این جرم به عنوان یک جرم عمومی و عادی نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه سرقت به لحاظ فراوانی از مهمترین جرائمی است که در استان و کشور صورت می گیرد، ادامه داد: در نشست های مشترک قضایی و انتظامی موضوع اجرای سیاست های پیشگیرانه و مقابله ای به صورت ویژه مورد توجه قرار می گیرد.

وی ضمن بیان اینکه همه باید وظایف خود را درباره برخورد با جرم و پیشگیری از سرقت به صورت ویژه مد نظر قرار دهند و در این رابطه مردم از دستگاه قضایی و فراجا مطالبه می کنند، تصریح کرد: یکی از گلایه مندی های مردم، فراوانی جرم سرقت است و انتظار دارند سارق به موقع دستگیر شده، اموال مسروقه کشف شود و سارق نیز مورد برخورد قانونی قرار گیرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: سرقت نباید یک جرم کوچک تلقی شود و باید سعی کنیم وظیفه خود را در راستای برخورد با جرم سرقت به انجام برسانیم و در این رابطه حرکت بر مدار قانون و استفاده از ظرفیت های قانونی به ویژه در مواردی که سارق مرتکب تکرار و تعدد جرم در این زمینه است، مورد تاکید قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: فراجا نیز باید در راستای کشف جرم و شناسایی و دستگیری سارق وظیفه قانونی خود را انجام دهند و اقدامات انجام شده در این حوزه به نحوی باشد که زمینه رضایتمندی مردم را فراهم آورد.

وی گفت: انتظار این است که دستگاه قضایی نیز پس از دستگیری مرتکبین سرقت بر اساس قانون وظیفه خود را با بهترین شکل ممکن انجام دهد.

رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: در دستگاه قضایی و فراجا در کنار اجرای مسئولیت های خود در زمینه برخورد با سرقت، باید از مردم و سایر دستگاه ها نیز مطالبه کنیم زیرا مردم و دستگاه های اجرایی با استفاده از تکنولوژی های موجود می توانند ضریب امنیتی منازل و اموال خود را ارتقاء دهند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ادامه داد: باید فرهنگ سازی و مطالبه شود که مردم، خودروسازان، سازمان های دولتی و … به نحوی اقدام کنند که زمینه ارتکاب جرم سرقت فراهم نشود.

وی گفت: جرائمی که از سوی اتباع بیگانه انجام می شود، نشان می دهد که باید نگاه ویژه ای به اتباع بیگانه و مجرمان اتباع بیگانه داشته باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103946
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.