رئیس‌کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان اعلام کرد:


رشد ۲۱ درصدی پرونده‌های کلاهبرداری در کرمان و ضرورت دقت در انجام معامله‌ها

رئیس‌کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان گفت: امسال تعداد پرونده‌های کلاهبرداری نسبت به سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته است؛ لذا ضرورت دارد شهروندان قبل از انجام هر معامله ضمن دقت کافی، اطمینان لازم را کسب کنند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کل استان کرمان، اکبر مختاری رئیس‌کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان در جمع قضات و کارکنان اداری دادگستری شهر کرمان اظهار داشت: بیش از ۹۱ هزار و ۶۹۲ فقره پرونده در سال ۱۴۰۲ به محاکم عمومی و انقلاب کرمان وارد شد که شاهد رشد ۱۹ درصدی ورودی پرونده‌ها به محاکم هستیم.

او افزود: به تفکیک مجتمع حقوقی ۲۸ درصد، مجتمع کیفری ۲، ۱۷ درصد، محاکم خانواده پنج درصد و محاکم دادگاه انقلاب نیز ۲ درصد رشد ورودی پرونده داشته‌اند.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: باوجود افزایش ورودی پرونده‌ها با تلاش شبانه‌روزی قضات و کارکنان اداری در مجموع ۱۹ درصد بیشتر از سال گذشته به پرونده‌ها رسیدگی شده است.

او در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های مسن نیز گفت: در سال جاری ۳۵ درصد پرونده‌های مسن در محاکم شهر کرمان تعیین تکلیف و مختومه شده‌اند که این روند با قوت ادامه خواهد داشت.

تفکیک موضوعی پرونده‌ها

مختاری در تشریح فراوانی پرونده‌های وارده به محاکم شهر کرمان گفت: در بخش کیفری بیشترین پرونده‌ها مربوط به ضرب‌وجرح و سرقت”، در بخش حقوقی “مطالبه وجه”، در دادگاه خانواده “مطالبه مهریه و درخواست طلاق” و در دادگاه انقلاب “مواد مخدر” بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116456
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.