معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان:


 سیاه‌نمایی و توهین و نشر اکاذیب علیه نظام توسط افراد رد صلاحیت شده جرم است

داوطلبان نمایندگی و طرفداران آنان به‌هیچ‌وجه مجاز به تبلیغ علیه داوطلبان دیگر نبوده و تنها می‌توانند شایستگی‌های خود یا داوطلب موردنظرشان را مطرح نمایند و هر گونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی برای عموم ممنوع بوده و متخلفان طبق مقررات مجازات خواهند شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: برخی از نامزدها یا افرادی که با نامزدها همکاری داشتند، تخلفاتی انجام داده‌اند که پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده یا تذکر دریافت کرده‌اند و سه پرونده قضایی در استان کرمان در این زمینه تشکیل شده که تخلف آنها در زمینه‌هایی همچون تبلیغات زودهنگام انتخاباتی و… بوده است.

 سید مهدی قویدل ظهر امروز هشتم بهمن‌ماه در نشست خبری با محوریت تخلفات انتخاباتی با اشاره به اقدامات خصمانه دشمن علیه مردم غزه و در کرمان اظهار کرد: استکبار جهانی به دنبال زیرسؤال‌بردن حضور باشکوه مردم در صحنه‌های مختلف بود که با شکست روبرو شده است.

 او با بیان این مطلب که ایران تنها کشوری است که بیشترین انتخابات را دارد، در ادامه گفت: پشتیبانی از حقوق عامه، وظیفه مهم قوه قضائیه است؛ لذا در این راستا پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی بدون دخالت در امر انتخابات از وظایف دستگاه قضایی است.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با یادآوری برگزاری انتخابات سالم در سنوات قبل تصریح کرد: ذیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی چهار کمیته تشکیل شده است.

 او با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای ضابطین در ادامه عنوان کرد: برخی از نامزدها یا افرادی که با نامزدها همکاری داشتند، تخلفاتی انجام داده‌اند که پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده یا تذکر دریافت کرده‌اند و سه پرونده قضایی در استان کرمان در این زمینه تشکیل شده که تخلف آنها در زمینه‌هایی همچون تبلیغات زودهنگام انتخاباتی و… بوده است.

 قویدل بیان کرد: رئیس‌کل دادگستری استان رعایت مرّ قانون توسط کاندیداها، ضابطین، مجریان و… را الزامی دانسته و هیچ اقدام خلاف قانون توسط مجریان، ناظران و… قابل‌قبول نیست و به هیچ‌کس اجازه تخلف نمی‌دهیم.

 او با اشاره به احصاء جرائم و تخلفات انتخاباتی و تالیف کتاب “انتخابات در آینه قانون ” بیان کرد: این کتاب در اختیار دست‌اندرکاران انتخابات قرار داده شده است.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به آمار تأیید صلاحیت‌ها تصریح کرد: افرادی که رد صلاحیت شده، اگر سیاه‌نمایی کرده و توهین و نشر اکاذیب علیه نظام انجام دهند، جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.

 او افزود: تخریب و توهین رقیب، عنوان مجرمانه دارد و بلافاصله در اختیار مسئولان قضائی قرار گرفته تا به آن تخلف رسیدگی کنند.

 قویدل با اشاره به سیاه‌نمایی دشمن تصریح کرد: اجازه رفتار مغایر قانون به کسی داده نمی‌شود و نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی هفت روز می‌توانند تبلیغات خود را انجام دهند.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: درج آگهی یا نشر محتوا علیه نامزدهای انتخاباتی یا احزاب و گروه‌های سیاسی و یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزدها توسط رسانه‌های همگانی ممنوع است و پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) و ضابطان قوه قضائیه موظف به رصد موارد یادشده و جلوگیری از آن هستند.

 او افزود: رسانه‌های همگانی مکلف‌اند در انتشار هرگونه مطلب در خصوص نامزدها به نحوی اقدام کنند که در صورت لزوم، فرصت پاسخگویی برای نامزد در مهلت مجاز تبلیغاتی فراهم باشد.

 قویدل بیان کرد: داوطلبان نمایندگی و طرف‌داران آنان به‌هیچ‌وجه مجاز به تبلیغ علیه داوطلبان دیگر نبوده و تنها می‌توانند شایستگی‌های خود یا داوطلب موردنظرشان را مطرح نمایند و هر گونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی برای عموم ممنوع بوده و متخلفان طبق مقررات مجازات خواهند شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114587
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.