معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان کرمان


کاهش ۳۰ درصدی جرائم خشن در استان

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان کرمان عنوان کرد: در ۱۰ ماهه امسال به طور میانگین با کاهش ۳۰ درصدی جرائم مرتبط با خشونت‌های رفتاری و جرائم امنیتی متاثر از ظرفیت‌های مردمی روبه رو بوده‌ایم.

سیدمهدی قویدل صبح امروز ۱۹ بهمن ماه در ششمین گردهمایی علماء و سران طوایف شرق و جنوب استان کرمان گفت: موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و در مجموع مسئولیت اجتماعی، موضوع مهم و کلیدی در هر جامعه است.

او موفقیت در پیشگیری از جرم را در گرو استفاده از معتمدین و متنفذین دانست و اظهار کرد: این مهم موضوع فراقوه‌ای و مشارکتی و اجتماعی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان کرمان بیان کرد: قدمت میثاقنامه عدالت و امنیت در استان کرمان به سال ۱۳۹۶ برمی‌گردد و گردهمایی علماء و سران طوایف شرق و جنوب استان کرمان هر سال باشکوه تر از سال قبل برگزار می‌شود و پرونده‌های زیادی با همکاری سران طوایف، علما و مردم به صلح و سازش منجر شده است.

او با بیان این مطلب که ۲۶۷۸ پرونده در سال جاری با مشارکت مردم و سران طوایف و معتمدین و مجریان طرح اورژانس قضایی منجر به صلح سازش شده است، عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون ۷۷۵۸ پرونده به مصالحه و سازش رسیده و تاثیر سران طوایف در حل و فصل اختلافات قومی و قبیله‌ای به ویژه در پرونده‌های قتل بسیار چشمگیر است.

قویدل گفت: در ۱۰ ماهه امسال به طور میانگین با کاهش ۳۰ درصدی جرائم مرتبط با خشونت‌های رفتاری و جرائم امنیتی متاثر از ظرفیت‌های مردمی روبه رو بوده‌ایم.

او نتایج میثاق نامه امنیت پایدار در جنوب و شرق استان کرمان را چشمگیر و قابل توجه دانست و اظهار کرد: در مجموع ۲۲۴۴ پرونده منجر به صلح و سازش و ۱۱۳۳ سلاح کشف شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101370
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.