مقام قضایی هشدار داد:


کرمان جزو ۱۰ استانی است که بیشترین فوتی را در تصادفات جاده‌ای دارد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: استان کرمان جزو ۱۰ استانی است که بیشترین فوتی ناشی از تصادفات جاده‌ای را دارد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید مهدی قویدل در نشست تخصصی حقوقی، معادن و بیمه‌ای ذیل کمیسیون ایمنی راه‌های استان کرمان که در راستای پیشگیری از تصادفات برگزار گردید، گفت: سوانح و حوادث حمل‌ونقل جاده‌ای و خسارات مالی و جانی ناشی از آن‌ها در زمره مهم‌ترین چالش‌هایی است که توجه و تعمق تحلیل‌گران ترافیک را بیش‌ازپیش می‌طلبد و ضرورت دارد که جلسات بیشتری در این باره داشته باشیم تا برای به نتیجه رساندن معضلات جاده‌ای مطالبه‌گری و پیگیری لازم انجام شود.
معاون قضایی دادگستری استان کرمان ضمن بیان اینکه در خصوص مشکلات جاده‌ای و بحث حمل‌ونقل تاکنون جلسات متعددی برگزار شده است، افزود: ادامه داد: در حال حاضر معضلات و حوادث ترافیکی پدیدآورنده فاجعه عظیمی برای جامعه ماست به‌طوری‌که هرسال جان جمع زیادی از مردم را می‌گیرد و روزانه سه تا چهار درصد ثروت ملی را نابود می‌کند.
او با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد از تصادفات رانندگی ناشی از اشتباهات و خطاهای راننده است، خاطرنشان کرد: اکثر اوقات نادیده‌گرفتن مقررات و همچنین خطاهای رانندگی نقش بسزایی در افزایش آمار تصادفات دارد.
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان داشت: ۳۰ نقطه در شمال استان و ۵ نقطه در جنوب استان بیشترین حادثه‌خیزی را در کرمان ایجاد می‌کنند که حمل‌ونقل و راهداری استان کرمان تعهد کرده است ۱۵ نقطه حادثه‌خیز در شمال استان تا پایان سال جاری رفع و اصلاح شود.

 او ابراز کرد: باتوجه‌به اینکه حسب آمار اعلامی از سال ۹۳ تاکنون در کل کشور با افزایش ۵۹۲ درصدی وسیله نقلیه مواجه بوده‌ایم، می‌طلبد که در بحث توسعه راه‌ها و جاده‌ها و زیرساخت‌ها و همچنین رفع نواقص مربوطه اقدام عاجل شود.

قویدل با بیان اینکه ۶۱ درصد از فوتی‌ها ناشی از تصادفات جاده‌ای در ۱۰ استان کشور بوده است، گفت: استان کرمان در جایگاه سوم از این تصادفات قرار دارد و باتوجه‌به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد لذا می‌طلبد که نقش بیمه‌ها در این مهم، پررنگ‌تر باشد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان داشت: در راستای بررسی و تحلیل‌ها در زمینه سوانح و حوادث حمل‌ونقل جاده‌ای سازمان‌های مختلفی از سطوح مختلف در افزایش ایمنی نقش دارند که در این میان شرکت‌های بیمه نقش بسزایی در بحث اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و پیشگیری کاهش سوانح و حوادث دارند که اغلب نقش آن‌ها به‌صورت غیرمستقیم است.

قویدل در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل میزان بالای تصادفات در کشورمان عامل انسانی و ضعف فرهنگ رانندگی است، افزود: نهادینه‌کردن فرهنگ صحیح رانندگی یکی از مهم‌ترین راهکارها در این زمینه است که می‌طلبد همه دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی، هنری و رسانه‌ها و شرکت‌های بیمه‌ای در این راستا بااطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی، راه‌اندازی سیستم پیامکی، نصب پوسترها و سایر فعالیت‌های پیشگیرانه، جهت کاهش تصادفات کمک کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111069
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.